میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/04/07 - 20:24
  • 569
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZhU

وجود ترکیبات خطرناک و محرک در کپسول های لاغری / کپسول گلوریا حاوی شیشه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از وجود ترکیبات خطرناک و محرک در کپسول های لاغری خبر داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از وجود ترکیبات خطرناک و محرک در کپسول های لاغری خبر داد. 


دکتر محسن تقی زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ترکیبات خطرناک و محرک مانند مت آمفتامین که در مواد مخدر شیشه یافت می شود در کپسول های لاغری و نیز ترکیبات کورتون در اشکال دارویی گیاهی به نام فرشته وجود دارد. 


وی گفت: نمونه هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام "گلوریا" در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ و به فروش می‌رسد، حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد. 


دکتر تقی زاده افزود: متاسفانه منابع مختلف غیرمجاز و قاچاق این فراورده‌های تقلبی را به عنوان یک برند اروپایی در وب سایت‌های فروش اینترنتی و فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها با عنوان داروی گیاهی، عرضه می‌کنند. 


معاون غذا و دارو دانشگاه ادامه داد: بسیاری از مردم فکر می کنند که داروهای گیاهی کم عارضه هستند، اما مصرف خودسرانه داروهای گیاهی می تواند باعث بروز عوارضی شود که افراد سود جو با تقلب در ترکیبات گیاهی و اثر بخشی بیشتر اقدام به تولید فرآورده های غیر مجاز می کنند. 


دکتر تقی زاده، در ادامه با اشاره به فعالیت عطاری‌های غیرمجاز گفت: با وجود اینکه عطاری‌ها واحدهای صنفی هستند که تنها اجازه فروش گیاهان خشک، عرقیجات و ادویه‌جات را دارند ولی متاسفانه مشاهده می گردد برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش داروهای گیاهی، شیمایی، مخدر، داروهای غیرقانونی و قاچاق می کنند. 


 وی یادآور شد: تنها مرکز معتبر تهیه داروهای شیمیایی و گیاهی داروخانه‌ها می باشند زیرا عطاری‌ها هیچگونه تائیدیه از سوی این معاونت که متولی نظارت بر توزیع دارو می باشد را ندارند.  


معاون غذا و دارو دانشگاه در پایان، با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور هنگام خرید، اظهار داشت: استعلام فراورده  از سامانه تیتک www.TTAC.IRو سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان پذیر و اطمینان از اصالت فراورده ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می شود و ادعای بعضی سایت ها، فضاهای مجازی و ... در بیشتر موارد کذب است. 


 


وی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عطاری‌ها، مراتب را به اطلاع کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه به شماره تلفن 55470212 برسانند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1727
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین