میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/11/20 - 12:56
  • 965
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z5P

نتایج پژوهش مشترک پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان منجر به حل مشکل باطری های قلب می شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: نتایج پژوهش مشترک پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان منجر به حل مشکل باطری های قلب می شود.



    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: نتایج پژوهش مشترک پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان منجر به حل مشکل باطری  های قلب می شود.


به گزارش وب دا، دکتر حمیدرضا بنفشه افزود: نتایج پژوهشی که به صورت مشترک توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان انجام شده نشان می دهد می توان باطری را  از ضربان سازهای قلب (Pacemaker) حذف و از آنها به صورت مادام العمر در قلب استفاده کرد.  


وی تصریح کرد: از آنجا که طول عمر باطری های قلب 5 تا 10 سال است و جایگزینی آنها مستلزم عمل قلب مجدد است نتایج این پژوهش می تواند راه های تازه‌ای را برای استفاده از ضربان سازهای قلب بدون باطری(battery-free heart pacemaker) ایجاد کرده و با بهبود زندگی بیماران، خطرات مرتبط با جایگزینی باطری را کاهش دهد.


دکتر بنفشه یادآور شد: این پژوهش مشترک با کد ثبت 96175 با عنوان "ساخت و شناسایی نانو ساختارهای پیزو الکتریک بر پایه پلی و پنیلیدین فلوراید به عنوان برداشت کننده های انرژی بیو مکانیکی در یک مدل حیوانی" در سال 96 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تصویب رسیده است.


وی اظهار داشت: نتایج این پژوهش در مجله وزینNano Energy  با IF:16.602و Cite Score: 23.1منتشر شده است.


لازم به ذکر است: مجریان طرح دکتر محمدمهدی ابوالحسنی، آقای دکتر الهیار گلابچی، دکتر سارا عظیمی و دکتر عبدالحسین نکوکار و همکار طرح خانم نسرین کاکاوندی هستند.


گفتنی است: این طرح مشترک، پایان نامه سارا عظیمی دانشجوی دکترای شیمی در دانشگاه کاشان است. جهت دریافت اصل مقاله اینجا و جهت دریافت اطلاعات طرح پژوهشی اینجا کلیک کنید.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1430
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین