میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/02/06 - 13:54
  • 537
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z5S
وزیر بهداشت در کاشان عنوان کرد:

مراکز درمانی کشور به 300 دستگاه اکسیژن ساز در سال گذشته تجهیز شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز درمانی کشور به 300 دستگاه اکسیژن ساز در سال گذشته تجهیز شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز درمانی کشور به 300 دستگاه اکسیژن ساز در سال گذشته تجهیز شدند. 


به گزارش وب دا، دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در اوج تحریم های ظالمانه، حتی در دور افتاده ترین مراکز درمانی کشور، کمبود اکسیژن نداشتیم. 


وی افزود: هر بیمار عادی در هر دقیقه 25 لیتر اکسیژن مصرف دارد ولی بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه به 35 لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارد. 


وی، به ایثارگری پرسنل حوزه سلامت در 14 ماهه گذشته در مقابله با این ویروس منحوس اشاره و تصریح کرد: در ایران هیچ بیمار کرونایی و حتی غیرکرونایی در پشت درب بیمارستان در این مدت سرگران نشد.  


دکتر نمکی، به دانش و اطلاعات امروز حوزه سلامت در زمینه مراقبت از بیماری و روش های پیشگیری اشاره کرد و تولید و صادر کردن دارو و تجهیزات پزشکی را از افتخارات حوزه سلامت عنوان کرد. 


وی، با بیان اینکه در سال گذشته در اوج تحریم، ماهی 1000 تخت بیمارستانی و 3000 تخت ICU راه اندازی کردیم، ادامه داد: 13000 تخت جدید به مراکز درمانی کشور اضافه خواهد شد. 


وزیر بهداشت، در ادامه ضمن تشکر از همکاران حوزه بهداشت و درمان در این 14 ماه توان فرسا، به سه موج سنگین در مبارزه با ویروس کووید 19 اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه با برخی کم توجهی ها و ساده انگاری ها به موج چهارم رسیدیم و در حال حاضر با ویروسی سرکش تر مواجه شده ایم. 


دکتر نمکی اذعان داشت: در اوج پیک قبلی 23 هزار و 500 تخت اشغال شد و در حال حاضر به 80 هزار تخت نیاز داریم. 


دکتر نمکی، خودداری از بستری کردن مریض الکتیو، افزایش درمان سرپایی و درمانگاه های 16 ساعته، استفاده از داروی ضد ویروس برای بیماران سرپایی به منظور پیشگیری از آغاز  فاز دوم  بیماری (درگیری ریه)، تشکیل کمیته های ترخیص بیماران، راه اندازی مکانیسم بستری موقت در بیمارستان و ... را از جمله سیاست های اساسی این وزارتخانه برای مقابله با همه گیری کووید 19 برشمرد. 


وزیر بهداشت افزود: در ماه مبارک رمضان که نفس کشیدن هم عبادت است، وقتی نفس های در سینه مانده را به جریان می اندازید، چه عبادت ارزشمندی است و خداوند به آبروی امیرمومنان و فرق شکافته آن نازنین و محراب رمضان، به عزت و توانمندی و قدرت شما خواهد. 



وی تصریح کرد: مردم می فهمند، می دانند و سپاسگزار شما مدافعان سلامت هستند و وقتی به عنوان سرباز و نماینده شما به محلی می رویم می بینم که مردم عزیز این سرزمین، قدر و منزلت خدمتگزاران شان را به خوبی درک می کنند. 


دکتر نمکی تاکید کرد: همه باید باهم هم پیمان و هم قسم شویم که رنج بیماری را از دل مردم کشور برداریم و خدا را شاکرم که تا امروز با جانفشانی و ایثار و بی صدا و خاموش کار کردید که بعضی وقت ها این بی صدایی باعث شده بقیه فکر کنند که منحنی ها را با فتوشاپ، پایین و بالا می کنیم، نمی دانند که هر میلی متر از این صعود و نزول منحنی، هزاران لیتر عرق همکاران عزیز ما زیر لباس های گرم ریخته شده و جان ها و جسم ها از دست رفته و فرسوده شده اند 


وی یادآور شد: در تاریخ کشور ممکن است هر 100 تا 150 سال یکبار گرفتاری اپیدمی بیماری شویم و حالا این به نام مدافعان سلامت رقم خورد و افتخاری بود که این بار سنگین در ایام تنهایی ملت ایران در اوج تحریم های ظالمانه به گونه ای مظلومانه به آنها سپرده شد. خدمت برای مردم، عنایت و لطف خداوند است و این رحمت خداوند است که بنده ای را لایق بداند تا در عرصه ای از عرصه های سخت کشور، خدمتگزار دردمندان و نیازمندان باشد. 


وی، در پایان ضمن تقدیر از تلاش های ماندگار پرسنل حوزه سلامت در کل کشور اظهار داشت : امیدواریم با لطف و عنایت خداوند و همکاری مردم و مسئولین، درگیر ویروس بسیار مخوف هندی و موج جدید بیماری کرونا نشویم.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1601
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین