میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/06/01 - 18:41
  • 404
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z6W

عزم همگانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است

رئیس دانشگاه گفت: عزم همگانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است.

رئیس دانشگاه گفت: عزم همگانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است.


به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی در مراسم روز پزشک که به دلیل محدودیتهای کرونایی با حضور تعداد محدودی از پزشکان نمونه گروه های مختلف در جلسه هیات رئیسه برگزار شد، افزود: اگر چه در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل ادارات و سازمانها، هیئات مذهبی، خیرین، رسانه ها و مردم برای مقابله با کرونا کمک های شایانی کرده اند اما کافی نیست و اگر عزم همگانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت نگیرد شرایط وخیم تر می شود.


وی، با اشاره به  تلاقی ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با روز پزشک، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و به خصوص شهیدان مدافع سلامت منطقه کاشان، شهیدان دکتر محمد زارع، دکتر مجید فرهاد و محسن خادم افزود: تشکر واقعی از زحمات مدافعان سلامت زمانی است که تلاش کنیم تولید بیمار کم شود.


وی تصریح کرد: تمام همّ و غمّ حوزه سلامت منطقه، کاهش تولید بیمار است و اگر دستگاههای مسئول  در امر نظارت بر رعایت  پروتکل های شهرهای قرمز، به وظایف خود عمل نکنند پیگیری و مطالبه گری می کنیم.


 دکتر مروجی ادامه داد: هم اکنون به خاطر زحمات شما عزیزان در دو شهرستان اطمینان خاطر در زمینه کرونا ایجاد شده اما از طرف دیگر به خاطر عدم رعایت پروتکلها  نگرانی های بسیاری هم وجود دارد به نظر می رسد قشری از جامعه هیچ نگرانی از عواقب ابتلا به کرونا ندارند.


وی، با اشاره به لزوم جلب اعتماد جامعه به حوزه سلامت  یادآور شد: امروز، بیش از پیش به همدلی نیاز است و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل باید در این راستا الگو باشند.


وی، در پایان ضمن تقدیر از تمامی همکاران پزشک شاغل در حوزه تحت پوشش دانشگاه، از دستیاران و‌ کارورزان پزشکی نیز  که در این روزهای سخت کمک می کنند تشکر و تجلیل کرد.


معاون درمان دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریک روز پزشک گفت: امسال برای دومین سال پیاپی، مراسم روز پزشک در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا برگزار می شود، شرایط سختی که تمام مدافعان سلامت آن را با جسم و روح خود درک کرده و از خود و خانواد هایشان مایه گذاشته اند.


دکتر محمد حاجی جعفری افزود: مدافعان سلامت بر بالین بیماران از هیچ کمکی دریغ نکردند و در خیلی جاها که نزدیکان بیمار  نمی توانند و حتی ترس دارند، بر بالین بیمار باشند ایثارگرانه خدمت می کنند.


وی، به تلاش و ایثارگرای های همکاران حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: اگر در درمان موفقیتی از جمله میزان پایین مرگ و میر نسبت به متوسط کشوری به دست آمده، نتیجه تلاش و زحمات پرسنل حوزه سلامت می باشد.


وی، با بیان اینکه امروز بهانه ای برای تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های پزشکان عزیز در این شرایط سخت همه گیری ویروس کووید 19 است، افزود: تمام پزشکان شاغل در حوزه تحت پوشش دانشگاه اسوه و نمونه هستند و به علت شرایط کنونی، گروههای آموزشی، تعدادی را  به عنوان نمونه انتخاب کردند.


معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست گفت: در ایام کرونا پزشکان بزرگوار تقدس و شرافت حرفه ای خود را نشان دادند و ما هر روز شاهد ایثار و فداکاری آنها بر بالین بیماران هستیم و این روزها تجلی واقعی سوگند آن ها در پایان تحصیلاتشان است.


دکتر مهدی دلاوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای پزشک مدافع سلامت کاشان شهیدان دکتر زراع و دکتر فرهاد اظهار امیدواری کرد: به پاس این ایثارگری ها مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، قدردان این زحمات باشند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این نشست، ضمن تبریک روز پزشک و آرزوی توفیق و سلامتی برای این عزیزان اظهار داشت: انشاءلله خداوند به برکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه شما عزیزان را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد و عاقبت ما را ختم به خیر گرداند.


حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاه فضل، به روایتی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: عبادت فقط نماز و روزه نیست خیلی از کارهای دیگر از جمله نگاه محبت آمیز به بیمار عبادت است.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1830
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین