میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/03/26 - 08:42
  • 544
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZST
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کاشان:

سرمایه گذاری در نظام سلامت جزء ضروری ترین سرمایه گذاری ها برای تمام دنیاست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان گفت: سرمایه گذاری در نظام سلامت جزء ضروری ترین سرمایه گذاری ها برای تمام دنیاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان گفت: سرمایه گذاری در نظام سلامت جزء ضروری ترین سرمایه گذاری ها برای تمام دنیاست. 


به گزارش وب دا، دکتر سعید نمکی که برای افتتاح چند پروژه درمانی، بهداشتی و آموزشی به کاشان سفر کرده بود، با یاد از مرحوم ارباب تفضلی خیر کاشانی گفت: خیرین سلامت نقش اساسی در ارتقاء نظام سلامت و دسترسی مردم به خدمات سلامت دارند و من دست همه این عزیزان خیر را می بوسم. 


وی تصریح کرد: مرحوم تفضلی در آغازین روزهای شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مبلغ 500 میلیون ریال (طی  2 فقره کمک) به این دانشگاه هدیه کرد که با فقره اول توانستیم دو خودرو برای رفت و آمد اساتید و پزشکان متخصص به کاشان و مقدار زیادی تجهیزات برای فراهم کردن زیرساخت های لازم تهیه کنیم و در همان زمان توانستیم درعلوم پایه اول شویم. 


وی اظهار داشت: در ایام کرونا ماه ها مدرسه ها و سالن های ورزشی که البته نقش مهمی در آموزش و سلامت جامعه دارند تعطیل بود اما لحظه ای نشد که بیمارستان ها و مراکز درمانی را تعطیل کنیم. 


ما به مرور بر موج چهارم کرونا سوار شدیم


 


وزیر بهداشت گفت: قبل از ورود ویروس انگلیسی به کشور، آن را شناختیم و با برنامه ریزی صحیحی که مدل آن از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام ایران ثبت شد توانستیم بر این ویروس چموش که قدرت سرایت، ابتلا و کشندگی بیشتری داشت، غالب شدیم. 


دکتر نمکی افزود: در این مدل با راه اندازی کلینیک های سرپایی و بستری موقت و تشکیل تیم های ترخیص توانستیم از بار مراکز درمانی بکاهیم و از موج چهارم کرونا با عزت و آبرو عبور کنیم. 


به گفته وی، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، 460 اکسیژن ساز برای نقاط مختلف کشور تهیه و راه اندازی شد تا بتوانیم اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را فراهم کنیم زیرا هر بیمار کرونایی در بیرون بخش ICUدر هر دقیقه به 25 لیتر و در بخش ICU  به 35 لیتر اکسیژن نیاز دارد. 


 وی تصریح کرد: در طول 15 ماه شیوع کرونا 1400 پروژه بهداشتی و 14 هزار تخت افتتاح شد که در تاریخ سرزمین ایران بی نظیر است زیرا پیش از کرونا، هیچ سالی بیش از 4 هزار تخت اضافه نشده بود. 


کرونا نشانی از قابلیت های مدیریتی کشورهاست


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزهای کرونا، تاریخ ساز و معیاری مقایسه ای برای سنجش توانمندی های مدیران جهان است. 


دکتر سعید نمکی افزود: همانطور که طاعون نظام سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را تغییر داد کرونا هم در نظام های جهان تغییر ایجاد کرد و در آینده نزدیک مدیریت جهان را با مدیریت زمان کرونا و پس از کرونا ارزیابی می کنیم. 


وی تصریح کرد: یکی از مستحکم ترین نظام های سلامت جهان را کشور انگلیس دارد اما دیدید که چقدر مردم این کشور در کرونا در پشت درب بیمارستان ها سرگردان شدند و نظام بهداشت درمان انگلیس در برابر کرونا به زانو درآمد. 


دوران شیوع کرونا، ایام سختی برای جهان بود


وزیر بهداشت گفت: دوران شیوع کرونا، ایام سختی برای جهان بود به ویژه برای ما که در اوج تحریم ها بودیم .  در این دوران تحریمی که ما با دست های بسته و چشمان باز دراقیانوس بلا شنا می کردیم و وقتی مرگ های ما از حدی بالاتر می رفت همه آن را به تفسیر می کشیدند، ذره بین ها و پروژکتورها روی جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده بود که روی هیچ کشوری متمرکز نبود. 


دکتر نمکی افزود: همکاران ما، مدافعین سلامت که برخی هم شهید شدند حماسه ای خلق کردند که با هیچ قلمی و هیچ دوربینی نمی توان به تصویر کشید. 


اولین لازمه حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران اخلاق است 


وزیر بهداشت گفت: وظیفه ما قدرشناسی از افراد خدوم است، بدون اخلاق، انصاف و عقل مگر می شود ادعا کرد که برای مردم کار می کنیم . 


دکتر نمکی افزود: هر کاری برای این مردم انجام بدهیم باز هم نسبت به خون شهدا احساس شرمندگی می کنیم. 


وی اظهار داشت: پایه اصلی عظمت نظام بعد از لطف خدا، قدرت مردم است، مردم را نادیده نگیرید، عزت ما بعد ازخدا، مردم هستند. 


وی توصیه کرد: از تفرقه افکنی و بی آبروکردن این نظام بپرهیزیم و قدر وحدت، همدلی و حمایت بی دریغ ارزشمند مردم را بدانیم. 


 


مدافعین سلامت افتخارآفریدند


وزیر بهداشت گفت: همکاران ما، مدافعین سلامت که برخی نیز شهید شدند حماسه ای خلق کردند که با هیچ قلمی نمی توان نوشت و با هیچ دوربینی نمی توان به تصویر کشید. 


دکتر سعید نمکی، افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در ایام مبارزه با کرونا را برشمرد و گفت: اولین افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ ایرانی، نه برای کرونا و نه غیر کرونا، پشت درب بیمارستان ها سرگردان نشد. 


وی، افتخارات دیگر را پذیرش هر ایرانی و غیر ایرانی حتی در شرایط بی بضاعتی، قائل نشدن تبعیض در درمان در بین اقوام مختلف و خودکفایی در در اوج تحریم ها و فشارهای بین المللی را عنوان کرد. 


دکتر نمکی، با بیان اینکه داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر را که دو داروی موثر درمان کرونا بود 2 ماهه ساختیم، اظهار داشت: نگذاشتیم ایران و ایرانی به خاطر نبود این داروها احساس حقارت کند.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1703
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین