میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/11/04 - 14:11
  • 1209
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZBj

سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می شوند

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه گفت: سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه در منطقه کاشان شناسایی می شوند.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه گفت: سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه در منطقه کاشان شناسایی می شوند.


به گزارش وب دا، دکتر مهدی دلاوری، به آغاز هفته سرطان از یکم لغایت هفتم بهمن ماه اشاره کرد و افزود: از تعداد فوق الذکر، 51 درصد زنان و 49 درصد مردان می باشند.  


وی تصریح کرد: بروز سالانه سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه، 138در صد هزار نفر جمعیت می باشد که پائین تر از میزان بروز در کشور است.


دکتر دلاوری، شایعترین سرطان ها را به ترتیب در جمعیت مردان پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در جمعیت زنان پستان، کولورکتال، تیروئید، خون، معده و مثانه در این منطقه عنوان کرد.


وی، در ادامه با اشاره به اینکه سالیانه در کشور حدود 110هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا می شوند، اظهار داشت: از این موارد 47 درصد در زنان و 53 درصد در مردان بوده است.


رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: شایعترین سرطان ها در کشور در مردان سرطان معده، پوست، پروستات کولورکتال، مثانه و در زنان به ترتیب سرطان پستان کولورکتال، پوست، تیروئید و معده می باشد.


وی گفت: سرطان پستان در زنان ایرانی با 12802مورد و سرطان معده با 9786 مورد در مردان بیشترین بروز را داشته است.


***40 درصد سرطان ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری هستند


دکتر دلاوری اظهار داشت: 40 درصد سرطان ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری و حداقل 40درصد آنها با تشخیص زود هنگام قابل درمان هستند.


وی،  گروه های هدف برای تشخیص زودهنگام سرطان های پستان در  زنان 30 تا 70سال، سرطان روده بزرگ شامل زنان و مردان 50 تا  70 سال و غربالگری دهانه رحم برای زنان 30 تا 59 سال برشمرد.


رئیس مرکز بهداشت ومعاون بهداشتی دانشگاه، کنترل عفونت و بیماری های واگیر، افزایش جمعیت  سالمندی، تغییر سبک زندگی مردم، تشخیص بهتر بیماری و ثبت کامل تر اطلاعات بیماران را از علل افزایش آمار سرطان در ایران بیان کرد.


وی اظهار داشت: همه عوامل موثر بر سلامت انسان در اختیار وزارت بهداشت نیست و فقط ٢٥ درصد آن برعهده این وزارتخانه می باشد و ٧٥ درصد عوامل موثر در سلامت را سایر سازمان ها و وزارتخانه ها رقم می زنند که برای تامین و ارتقاء سلامت جامعه، مشارکت بین بخشی ضروری است.


دکتر دلاوری، از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه و در برنامه غربالگری سرطان شرکت کنند.


لازم به ذکر است یکم الی هفتم بهمن ماه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.


 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1403
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین