میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 19 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/03/26 - 08:29
  • 456
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZKT
وزیر بهداشت در آران و بیدگل:

روند ورود واکسن های خارجی مجدد از این هفته آغاز می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ورود واکسن های خارجی کووید 19 به کشور، مجدداً از این هفته آغاز می شود.




وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ورود واکسن های خارجی کووید 19 به کشور، مجدداً از این هفته آغاز می شود. 


به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (ع) و فاز اول بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای توزیع و تزریق واکسن های مذکور نداریم  افزود: با لطف خداوند، یکساله ره 20 ساله رفتیم و اولین گروه واکسن ایرانی از امروز در کشور توزیع می شود. 


وی اظهار داشت: در خصوص واکسن‌های خارجی که به خاطر بدهی‌های کشورهای خارجی طرف قرارداد با ایران با کمبود مواجه شدیم، مشکل رفع شده و از این هفته مشکلی برای توزیع نخواهیم داشت. 


وی تصریح کرد: امروز با افتخار می گویم واکسنی که در ایران ساخته شد و می شود، کم عارضه ترین، موثرترین و بی خطرترین و بی ضررترین واکسنی است که می شود از آن یاد کرد. 


دکتر نمکی افزود: تا پایان دولت، گروه های آسیب پذیری که قول داده بودیم را واکسینه می کنیم این گروه ها شامل افراد بیشتر از ۶۰ سال، بیماران خاص و صعب العلاج و گروه های شغلی پرخطر است و تا پایان تیرماه، اکثر ۱۵ میلیون جمعیت هدف را واکسینه می کنیم و تا مرداد، بقیه را با مجموعه ای از واکسن داخلی و خارجی واکسن خواهیم زد. 


وی تصریح کرد: کشور ایران تا پایان تابستان از تولیدکنندگان بزرگ واکسن کووید 19 در جهان خواهد بود. 


وزیر بهداشت در ادامه برای تکمیل بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل، مبلغ 300 میلیارد ریال اختصاص داد و از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان خواست تا اواسط مردادماه، این پروژه تکمیل گردد. 






شایان ذکر است: بیمارستان ثامن الحجج (ع) با زیربنایی به متراژ 7800 مترمربع در چهار طبقه و با 64 تخت در بخش های زنان و زایمان، رادیولوژی و تصویربرداری، اورژانس سرپایی، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه و فاز اول بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل در زیربنای 2400 متر مربع و با 20 تخت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. 






  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1696
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین