میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/02/06 - 13:52
  • 556
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z4S
با حضور وزیر بهداشت در کاشان برگزار شد:

جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا/ روزانه 120 بیمار در مراکز ریفرال منطقه کاشان بستری می شوند

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا امروز مورخ 5/2/1400 در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه برگزار شد.

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا امروز مورخ 5/2/1400 در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست، گفت: روزانه 120 بیمار با مکانیسم بستری موقت داروهای تزریقی لازم برای کرونا را دریافت می کنند.

 

دکتر سید علیرضا مروجی، اظهار داشت: به منظور مدیریت تخت های بستری و با توجه به روند افزایشی بیماران نیازمند به خدمات بستری، با تلاش فراوان کادر درمان، تیم هایی در بیمارستان بهشتی به صورت ویژه مستقر شده اند که کار درمان را به صورت بستری موقت انجام می دهند.

 

به گفته وی، در این فرایند، پس از اینکه فرد بیمار ویزیت می شود، تمام خدمات پزشکی را دریافت کرده و پس از چند ساعت ترخیص شده و مجددا روزهای بعد در زمانهای مشخص اعلام شده از سوی بیمارستان، جهت دریافت دزهای بعدی دارو و نیز خدمات مورد نیاز به بیمارستان مراجعه می کند و این روند تا بهبودی کامل فرد ادامه پیدا می کند. 

 

دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به آمار بالای مرگ و میر کرونا از آغاز همه گیری گفت: با تلاش و تشخیص به موقع همکارانمان، توانستیم بحران را کنترل کنیم.

 

وی، به وضعیت در حال حاضر منطقه از نظر شیوع ویروس کووید 19 اشاره کرد و افزود: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی منطقه کاشان در حال حاضر 98 درصد می باشد  و سن غالب بیماران  18 تا 59 سال است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را از مهمترین عوامل در قطع زنجیره کرونا عنوان کرد.

 

دکتر مروجی گفت: روزانه 1000 تست رپید و پی. سی. آر. به منظور تشخیص بیماری کرونا توسط پرسنل بهداشت در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می شود.

 

وی افزود: پیگیری موارد مثبت این آزمایشات به منظور شروع روند درمان و انجام تست از سایر اعضا خانواده فرد مثبت از دیگر اقدامات پرسنل حوزه بهداشتی دانشگاه می باشد. 

 

دکتر مروجی، در ادامه به فعالیت کلینیک های تنفسی برای خدمت به بیماران سرپایی اشاره و تصریح کرد: 8871 بیمار از ابتدای سال 1400 تاکنون در این کلینیک ها درمان شده و مداخلات به موقع درمانی برای آنها صورت گرفته است.

 

به گفته وی، با فعالیت این کلینیک ها و مداخله بخش سرپایی، تعداد بستری در بیمارستان و فوتی ها کاهش یافته و تخت های بیمارستانی مدیریت شده اند.

 

دکتر مروجی، راه اندازی سه دستگاه سی تی اسکن برای تشخیص و درمان  موقع در مراکر درمانی منطقه، تجهیز سالن تربیت بدنی دانشگاه به عنوان طبی 5 بیمارستان شهید بهشتی، جذب 17 میلیارد تومان کمک از خیرین، تجویز 50 درصد واکسن ارسال شده از سوی وزرات متبوع، کشف ژنوم کرونا انگلیسی، تولید داروی گیاهی برای درمان علائم سرفه و تنگی نفس با همکاری علوم پزشکی اصفهان و ... را از دیگر اقدامات دانشگاه برشمرد.

 

لازم به ذکر است: اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز در این نشست به بیان اقدامات و فعالیت های خود در همه گیری ویروس کووید 19 پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1600
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین