میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/07/25 - 09:41
  • 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zca
به مناسبت روز جهانی غذا عنوان شد:

ترویج سبک زندگی سالم و بهبود تغذیه جامعه نیارمند تعامل و مشارکت همه سازمان هاست/ "غذا برای همه، هیچ کسی فراموش نشود" شعار امسال روز جهانی غذا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: ترویج سبک زندگی سالم و بهبود تغذیه جامعه نیازمند تعامل و مشارکت همه سازمان ها و ارگان ها و کارخانجات تولید مواد غذایی است.



رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: ترویج سبک زندگی سالم و بهبود تغذیه جامعه نیازمند تعامل و مشارکت همه سازمان ها و ارگان ها و کارخانجات تولید مواد غذایی است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر مسعود دهقانی، با اشاره به نامگذاری 24 مهرماه به عنوان روز جهانی غذا با شعار "غذا برای همه، هیچ کسی فراموش نشود" افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار با اهمیت و موثر است و همکاری تمامی سازمان ها برای تغذیه سالم و امنیت غذایی در جامعه ضروری می باشد.
وی تصریح کرد:کاهش مصرف قند، نمک و چربی، توجه به نشان‌گرهای رنگی ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت برای واحدهای تولیدی راهکار اساسی اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقا سلامت است.
دکتر دهقانی بیان کرد شیوع چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی در حال حاضر عمدتا ناشی از مصرف بیش از حد مواد غذایی مانند روغن، چربی، قند، شکر و نمک است.
وی در خصوص نشانگرهای رنگی افزود: نشانگر رنگی به صورت سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز بر روی بسته بندی محصول درج می شود و راهنمای آن بدین شکل است که رنگ قرمز میزان زیاد (نامطلوب)، رنگ زرد متوسط و رنگ سبز میزان پایین از چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک در هر سهم ماده غذایی را نشان می‌دهد.  
دکتر دهقانی تأمین مواد غذایی سالم و متناسب، برنامه ریزی برای بهبود وضعیت تغذیه، آموزش های‌ لازم در زمینه مسائل غذایی و پیشگیری از سوء تغذیه، را از جمله فعالیت هایی برشمرد که نقش تعیین کننده ای در سلامت افراد جامعه دارند.
دکتر دهقانی تصریح کرد: در این راستا امسال مرکز بهداشت شهرستان کاشان جهت بزرگداشت روز جهانی غذا، اقدام به تقدیر از سازمان های مردم نهاد توزیع کننده مواد غذایی ویژه نیازمندان، برگزاری مسابقه نقاشی در مدارس، برگزاری مسابقه ویژه ادارات شهرستان و... کرده است.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2805
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین