میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/06 - 13:54
  • 796
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Z9G
کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی درمراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان :

برخود می بالیم که ما در حوزه سلامت هم، رزمندگان عزیز و بزرگواری داریم

نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل درمراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر خود می بالیم که ما در حوزه سلامت هم، رزمندگان عزیز و بزرگواری داریم.

نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل درمراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر خود می بالیم که ما در حوزه سلامت هم، رزمندگان عزیز و بزرگواری داریم.


جواد نائینی افزود: برای مبارزه با این نوع ویروسی که الان در جامعه تحت عنوان کووید 19 یا اومیکرن پخش شد می بینید چقدر این حوزه سلامت زحمت کشیدند و چقدر در سلامت مردم کمک کردند و ما در این حوزه شهید دادیم، شهید زارع، شهید خادم و شهید فرهاد.


وی اظهار داشت: چقدر از پرستاران عزیز ما در این رابطه آسیب دیدند و شبانه روز اذیت شدند، گاهی یک ماه یا دو ماه، خانواده خودشان را نمی دیدند.


وی با بیان این مطلب که دولت آقای رئیسی، انصافاً توانست بر این بحران غلبه کند تصریح کرد: این کار بزرگ و این حماسه توسط مجموعه سلامت در این منطقه و با مدیریت آقای دکتر سیدعلیرضا مروجی و تک تک عزیزان انجام شد و این مجموعه واقعاً مایه افتخار و مباهات است.


نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در این مراسم گفت: ما سه جنگ را پشت سرگذاشته ایم جنگ سخت، نیمه سخت و نرم.


جواد نائینی افزود: در جنگ سخت، که دشمن و آمریکای جهانخوار بر ما تحمیل کردند هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم در جای جای کارمان بحث بهداشت، امداد و درمان را می دیدیم.


وی تصریح کرد: هر دسته و هر گردان حتما باید امدادگر می داشت یعنی در این گروهها وقتی، فرمانده دسته، جانشین دسته و بقیه اعضای دسته را که می گذاشتیم حتما امداد گر باید قرار می دادیم چون جزئی از یک دسته بود.


وی اظهار داشت: تمام کسانی که در جبهه باید حضور داشتند بدون استثنا باید یک جعبه ی امداد دنبالشان بود. اگر به بچه ها در میدان تیر یاد می دادیم چگونه بجنگند در همان حال باید آموزش می دادیم در حوزه امداد چگونه باید از خودشان دفاع کنند  و این یک درسی است که هر انسانی باید بلد باشد.


به گفته وی، در جنگ سخت، منافقین، گاهی ضمن حمله به روح انسانهایی که در جبهه بودند، جسمشان را نیز مورد تهدید قرار می دادند مثلا در یکی از جنگها در غذای بچه ها مواد شوینده ( تاید و فابر) ریخته بودند.


نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل گفت: دشمن می فهمید به سلامت جسمی این افراد هم باید لطمه بزند این سلامت در دفاع یک حرف و در حوزه امداد و بهداشت یک حرف دیگر است.


نائینی افزود: در جنگ نیمه سخت، در بحرانها اگر آمادگی پیدا می کردیم برای فتنه های 88 یا 78 یا فتنه بنزین، باز باید حواسمان به حوزه امداد و نجات می بود.


وی اظهار داشت: در خانه خودمان در بهداشت همین نقش بزرگ دکتر و پرستار و زحمت کشانی را می دیدیم .


وی تصریح کرد: من خودم دو سه مرتبه در جبهه مجروح شدم نوع نگاه کادر امداد و درمان در بالای سر بیمار به عنوان یک نگاه محبت آمیز، جدای از حوزه تخصصی نشان می دهد جای این عزیزان در کجا واقع شده است.


به گفته وی، در جنگ نرم هم اگر دشمن به شکلهای مختلفی علیه انقلاب اسلامی سرمایه گذاری می کند این عزیزان نقش دارند.


وی افزود: دشمن از هر نوع تهاجمی برای صدمه زدن به انقلاب اسلامی استفاده های متفاوتی کرده است و ما باید حواسمان به همه این نکته ها باشد.


وی تصریح کرد: نگاه می کنم می بینم جبهه جدیدی باز شده این جبهه گاهی سخت تر از جبهه قدیم است.


وی با اشاره به آیاتی از قران کریم در داستانی که حضرت موسی به دختران شعیب برای کشیدن آب کمک می کند گفت: قوت ظاهری هم کنار امین بودن لازم است


وی افزود: جامعه نیاز به انگیزه و نشاط و شادابی دارد باید حواسمان به روح جامعه هم باشد اگر به جسم جامعه نگاه می  کنیم باید به روحش هم نگاه کنیم یک مدیر از لحاظ جسمی باید قوی باشد این قوی بودن شامل حوزه منزلت اجتماعی هم می شود.


به گفته وی، خداوند تبارک و تعالی حضرت طالوت را معرفی می کند برای مقابله با جالوت باز در آنجا به علم و جسم اشاره می کند یعنی حضرت طالوت از لحاظ علمی به عنوان یک پیامبر توانمند است و از لحاظ جسمی این قدرت و این بازو را برای مقابل با جالوت دارد.


نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و کفیل مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل گفت: در حوزه سلامت نگاه می کنیم می بینیم این اتفاق می افتد و اینها نشان دهنده جایگاه با عظمت و مهم حوزه علوم پزشکی در مجموعه شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل است.


وی ضمن تشکر از دکتر سید علیرضا مروجی و عرض خیر مقدم به جناب دکتر کوروش ساکی گفت: اعتقاد داریم شما یک مدیر جهادی وانقلابی هستید که انصافاً گره هایی را باز خواهید کرد.


نائینی از دکتر ساکی خواست در خصوص برخی مسائل حوزه سلامت که باید در کاشان و آران و بیدگل پیگیری شود اهتمام بورزند.


مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز چهارشنبه  ۶ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر مرکزی کاشان برگزار شد.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2118
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین