میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 19 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/10/21 - 09:27
  • 1045
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZCD

انجام عمل جراحی موفق حفره استابولوم بدون اکسپلور اعصاب و عروق

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از انجام عمل جراحی موفق حفره استابولوم بدون اکسپلور اعصاب و عروق، توسط متخصص جراحی ارتوپدی این مرکز خبر داد.



    رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از انجام عمل جراحی موفق حفره استابولوم بدون اکسپلور اعصاب و عروق، توسط متخصص جراحی ارتوپدی این مرکز خبر داد.


به گزارش وب دا، دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: بیمار، مرد ۴۵ ساله ای بود که طی سقوط از ارتفاع، دچار شکستگی و دررفتگی هر دو ستون مفصل لگن(استابولوم) شده بود که بعد از تماس با اورژانس 115، برای انجام درمان بیمار به این مرکز منتقل شد.


وی تصریح کرد: طی هماهنگی با دکتر داود دهقانی اشکذری متخصص ارتوپدی، بیمار بعد از انجام بررسی های لازم برای جراحی به اتاق عمل جنرال این مرکزمنتقل شد، که بعد از دو ساعت، عمل جراحی با موفقیت به اتمام رسید.


دکتر شجاعی ادامه داد: با حضور متخصصین با تجربه و متبحر در اتاق عمل و با وجود دستگاه های بروز و جدید عمل های ارتوپدی در این مرکز بیماران منطقه نیاز به مراجعه به مراکز استان ها نخواهند داشت و کلیه اعمال جراحی ارتوپدی توسط پزشکان این مرکز با دقت و کیفیت لازم قابل انجام خواهد بود.


وی، با اشاره به اینکه حفره استابولوم قسمتی از استخوان لگن است که با سر استخوان ران مفصل می شود، یادآور شد: شکستگی های استابولوم جزئی از شکستگی های لگن بوده و از شدیدترین آسیب های سیستم اسکلتی هستند که توسط جراحان ارتوپد درمان می شوند و معمولا بر اثر تصادف اتومبیل یا سقوط از بلندی به وجود می آیند.


رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، انجام این عمل را بدون اکسپلور اعصاب و عروق بیان کرد و اظهار داشت: جراحی شکستگی های استابولوم جزء اعمال جراحی پیچیده و مشکل ارتوپدی است .


وی اظهار داشت: در این عمل، از یک طرف قسمت شکسته شده در عمق لگن با دسترسی مشکل و از طرف دیگر رگ های بزرگی که از لگن به طرف پا میروند و همچنین عصب سیاتیک و روده و مثانه در نزدیکی محل شکستگی هستند انجام عمل را مشکل می کند.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1347
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین