میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/08/05 - 14:28
  • 223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZSa

"برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم"شعار روز جهانی پوکی استخوان

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه گفت: "برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم" شعار روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری شده است.



معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه گفت: "برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم" شعار روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری شده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مرتضی پنجه شاهی افزود: در سرتاسر جهان، از هر سه زن و از هر پنج مرد بالای 50 سال، یک نفر شکستگی ناشی از شکنندگی استخوان را در طول عمر باقیمانده خود تجربه خواهد کرد.


وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در سراسر جهان تا سال 2050 ، میزان بروز شکستگی لگن در مردان 310 درصد و در زنان 240 درصد در مقایسه با سال 1990 افزایش یابد.


معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: در زنان، پوکی استخوان بیشتر از بیماری های سرطان سینه، سکته قلبی، دیابت و سایر بیمار های دیگر دلیل بستری در بیمارستان است و در مردان، خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در طول زندگی بیشتر از سرطان پروستات است.


دکتر پنجه شاهی، بر وجود شکاف عمیق این بیماری از تشخیص تا درمان اشاره کرد و خواستار دنبال نمودن خط مشی اجرای اصول اولیه در پیشگیری از این بیماری، مراحل تشخیصی و تداوم کامل درمانی آن شد.


وی اظهار داشت: چه بسا که در آینده ای نه چندان دور جمعیت غالب کشور را گروه سنی سالمند تشکیل خواهد داد بنابراین این امر مستلزم برنامه ریزی در کلیه سطوح مراقبتی و واحدهای پیشگیری در اجرای شیوه زندگی سالم است.


وی، انجام فعالیت بدنی مطلوب در طول هفته، حفظ تحرک و عدم وابستگی در آینده، داشتن رژیم غذایی موثر بر سلامت استخوان نظیر کلسیم، پروتئین و ویتامین دی، بهره مندی از نور آفتاب برای تامین 70 تا 80 درصد از ویتامین دی مورد نیاز بدن،  مصرف مرتب مکمل های پیشگیری از پوکی استخوان پیشنهاد شده تیم سلامت و پزشکان، اجتناب از مصرف دخانیات و الکل و رعایت اصول ایمنی در خانه و پیشگیری از شکستگی و سقوط در افراد خانواده بویژه میانسالان وسالمندان را از جمله موراد پیشگیری از این بیماری خاموش عنوان کرد.


 



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2843
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین