میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/01/18 - 22:37
  • 263
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZtR
معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد:

"ایجاد جهانی عادلانه‌ و سالم برای همه" شعار روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۱

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: "ایجاد جهانی عادلانه‌ و سالم برای همه" (سال جهانی مدافعان سلامت) به عنوان شعار روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۱ نامگذاری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: "ایجاد جهانی عادلانه‌ و سالم برای همه" (سال جهانی مدافعان سلامت) به عنوان شعار روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۱ نامگذاری شده است.


به گزارش وب دا، دکتر مهدی دلاوری در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه روز جهانی بهداشت مصادف با سالروز تأسیس سازمان جهانی بهداشت است، افزود: تمرکز این روز در سال جاری روی هدف ایجاد جهانی برابر و سالم‌تر برای همه می باشد.


وی، با اشاره به آغاز روز جهانی بهداشت از 18 فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم توسعه جوامع، افزایش کمی و کیفی میزان ارائه خدمات بهداشت در جامعه است لذا سلامت فرد و جامعه از مهمترین مسائل مورد نظر دولت ها و بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است.


دکتر دلاوری، با بیان اینکه روز جهانی بهداشت، دربردارنده مضامینی فراتر از یک روز مناسبتی بوده و به عنوان فرصتی برای تمرکز جهانیان روی جنبه‌های مهم بهداشت جهانی محسوب می‌شود، ادامه داد: مضامین تعیین‌ شده برای این روز در هر سال متفاوت است و از ریشه‌کن کردن فلج اطفال گرفته تا فعال نگه داشتن افراد مسن، مراقبت از مادر و فرزند، تغییرات آب‌وهوایی و حتی ایمنی جاده‌ها را شامل می شود.


معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: شعار انتخابی برای روز جهانی ۲۰۲۱ "ایجاد جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه" است چرا که نابرابری‌های بهداشتی نه تنها عادلانه نیست، بلکه پیشرفت‌های فعلی انجام‌شده تا این لحظه را نیز تهدید می‌کند.


وی اظهار داشت: در سال جاری و با توجه به فراگیری ویروس کشنده کرونا در سطح جهان، بیشترین تمرکز این روز بر این امر است که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند و همچنین از همه دولت های جهانی خواسته می‌شود تا نابرابری‌های بهداشتی را کنترل کرده و اطمینان حاصل کنند که همه انسان‌ها در سراسر این کره خاکی، در هر زمان و مکانی به خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند.


دکتر دلاوری تاکید کرد: هدف روز جهانی بهداشت در سال جاری این اصل قانون اساسی WHO"برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی، یکی از حقوق اساسی هر انسانی بدون تمایز نژاد، دین، عقاید سیاسی، شرایط اقتصادی یا اجتماعی است" را برجسته می کند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1567
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین