میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/05/09 - 12:05
  • 391
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZnBw
در چهار ماهه اول امسال:

بیش از پنج هزار نفر در کاشان خون اهدا کردند/ تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی در شهرستان کاشان مورد نیاز است

مدیر عامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان گفت: در چهار ماهه اول امسال بیش از پنج هزار نفر خون اهدا کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، محمد رضا ذیلایی، با اشاره به اینکه نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته، نیز بیش از چهار هزار نفر به این مرکز مراجعه کردند و نسبت به سال قبل رشد هفت درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی در شهرستان مورد نیاز می باشد، گفت: نیازمندی در شرایط فعلی در گروه‌های منفی نسبت به گروه‌های مثبت به مراتب بیشتر است و از این رو از تمامی شهروندان تقاضا داریم تا به شکرانه سلامتی خود اهدای خون داشته باشند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان، با اشاره به اینکه بانوان ۵۰ درصد اهداکنندگان خون در کشورهای پیشرفته می باشند، یادآور شد: در کشور ما به دلیل اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند اهدای خون از سوی زنان موجب کم خونی می‌شود کمتر اقدام به اهدای خون می‌کنند این در حالی است که پزشکان ابتدا سلامت مراجعه کننده را بررسی و در گام بعد اجازه اهدا خون می دهند.

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه هر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود، تصریح کرد: ذخایر خون شهرستان کاشان در زمان حاضر خوب است ولی با توجه به تاریخ مصرف خون، نیاز به این ماده حیاتی همیشگی است.

ذیلایی، با اشاره به اینکه  اهدای خون کمک به تأمین سلامت جامعه محسوب است، یادآور شد: اهدای خون صدقه جاریه و جزء باقیات الصالحات و از کارهای انسان دوستانه است که با توجه به اهمیت و ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد.

ذیلایی، همچنین از پرسنل همه ادارات و مؤسسات منطقه کاشان تقاضا کرد حداقل سالی دو بار با هماهنگی  جهت  اهدای خون به این مرکز مراجعه نموده و این سازمان را  جهت تامین خون و فرآورده های خونی یاری کنند.

گفتنی است: همشهریان عزیز برای اهدای خون همه روزه در ساعت ادارای به جز ایام تعطیل و ارگان ها و موسسات نیز با هماهنگی با روابط عمومی این سازمان می توانند جهت اهدای خون مراجعه کنند.

لازم به ذکر است: سازمان انتقال خون ایران 9 مرداد هر سال را روز اهدای خون نام‌گذاری کرده است. 9 مرداد سال ۱۳۵۳ شمسی بود که سازمان انتقال خون ایران برای سامان‌دادن به وضعیت آشفتۀ خون‌رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و رایگان خونی به وجود آمد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان,اخبار مهم
  • کد خبر : 92191
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین