میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/03/24 - 12:07
  • 389
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPUa

۲۴ خرداد ماه روز جهانی اهداء خون گرامی باد

روز ۲۴ خرداد ماه هر سال (۱۴ ژوئن) به نام روز جهانی اهدای خون (روز جهانی تقدیر از اهدا کنندگان خون) انتخاب شده‌است. در این روز از همت والا و فعالیت انسان دوستانه تمام کسانی که در زمینه اهدا و انتقال خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌شود.

انتقال خون و فرآورده های خونی سالانه جان میلیون ها نفر را نجات می دهد. این می تواند به بیمارانی که از شرایط تهدید کننده زندگی رنج می برند کمک کند زندگی طولانی تر و با کیفیت زندگی بالاتری داشته باشند و از روش های پیچیده پزشکی و جراحی پشتیبانی می کند. همچنین نقش حیاتی در مراقبت های مادران پس از زایمان دارد. دسترسی به خون و فرآورده های خونی ایمن و کافی می تواند به کاهش میزان مرگ و میر و ناتوانی ناشی از خونریزی شدید در هنگام زایمان و پس از زایمان کمک کند.

خون سالم جان انسان ها را نجات می دهد. خون مورد نیاز زنان مبتلا به عوارض دوران بارداری و زایمان، کودکان مبتلا به کم خونی شدید، اغلب ناشی از مالاریا یا سوء تغذیه، قربانیان حوادث و بیماران جراحی و سرطان است.

نیاز دائمی به تامین منظم خون وجود دارد زیرا می توان آن را فقط برای مدت زمان محدودی قبل از استفاده ذخیره کرد. اهدای منظم خون توسط تعداد کافی از افراد سالم مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که خون همیشه در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد در دسترس خواهد بود.

خون گرانبهاترین هدیه ای است که هر کسی می تواند به دیگری بدهد "هدیه زندگی". تصمیم برای اهدای خون می تواند یک زندگی یا حتی چندین نفر را نجات دهد، اگر خون شما به اجزای آن - گلبول های قرمز، پلاکت ها و پلاسما - که می تواند به صورت جداگانه برای بیماران مبتلا به شرایط خاص استفاده شود، جدا شود.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان
  • کد خبر : 14753
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین