میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/05/07 - 00:05
  • 321
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZgV
عضو هیات علمی دانشگاه:

هر فرد باید یک سفیر سلامت در خانواده خود باشد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در دوران سخت همه گیری ویروس کووید 19 و برای ترویج فرهنگ چگونگی برخورد و رفتار با این ویروس موذی، هر فرد باید در خانواده خود یک سفیر سلامت باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در دوران سخت همه گیری ویروس کووید 19 و برای ترویج فرهنگ چگونگی برخورد و رفتار با این ویروس موذی، هر فرد باید در خانواده خود یک سفیر سلامت باشد. 


به گزارش وب دا، دکتر اسماعیل عزیزی در جلسه اطلاع رسانی و حساس سازی روابط عمومی بانک ها، نسبت به موج جدید همه گیری بیماری کرونا افزود: هم اکنون ویروس کرونا در جهان همه گیر شده و هر فرد برای در امان ماندن خود و اطرافیانش از این ویروس، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کند و در یک کلمه ماسک بزند.  


وی تصریح کرد: اگر همه ما زدن ماسک را برای خود یک اجبار بدانیم چرخه انتقال ویروس در جامعه قطع می شود و از بروز موج های بعدی کرونا در امان خواهیم بود و گرنه بلافاصله بعد از موج پنجم به موج ششم و موج های بعدی خواهیم رسید. 


فوکال پوینت آموزش بیماران کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: در سطح جامعه افراد زیادی ناقل ویروس هستند اما به دلیل اینکه خودشان سیستم بدنی قوی دارند علائم بیماری در آنها بروز نمی کند اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به بیماری مبتلا می شوند. 


وی ادامه داد: بیماری کرونا هزینه های درمانی سنگینی را بر خانواده  ها و بیت المال تحمیل می کند بنابراین نزدن ماسک و انتقال ویروس کرونا به دیگران از طرف هر یک از ما، پایمال کردن حق الناس و تضییع حقوق دیگران است. 


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان  اظهار داشت: اکثر مردم راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را می دانند اما باور ندارند که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و ماسک نزنند ممکن است در یکی از همین روزها به بیماری مبتلا شوند و برای درمان بیماری مجبور خواهند بود به بیمارستان مراجعه کنند. 


وی، با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد از 620 تخت بستری بیمارستان شهید بهشتی کاشان که تنها بیمارستان جنرال شهر می باشد، است به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است، تاکید کرد: این امار حاکی از شرایط وخیم کنونی است و برای رهایی از آن نیازمند کمک تک تک مردم فهیم منطقه هستیم.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1783
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین