میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/02/18 - 14:07
  • 296
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZnL
به مناسبت روز جهانی فشار خون

فشارخون بالا خطر مهم مرگ و ناتوانی در دنیاست

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق مطالعه سازمان جهانی بهداشت، بیماری فشارخون بالا، عامل مهم ناتوانی و مرگ و میر در دنیاست.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق مطالعه سازمان جهانی بهداشت، بیماری فشارخون بالا، عامل مهم  ناتوانی و مرگ و میر در دنیاست.


 


به گزارش وبدا، دکتر مهدی دلاوری با بیان شعار امسال روز جهانی فشارخون (دوشنبه 27 اردیبهشت 1401) با عنوان «با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل مطلوب آن، زندگی با کیفیت و عمر طولانی تری داشته باشید» افزود: با توجه به اینکه فشارخون بالا معمولاً هیچ علامتی ندارد این شعار با هدف افزایش آگاهی از فشارخون بالا در کل جمعیت در سراسر دنیا  انتخاب شده و بر اندازه گیری دقیق فشارخون تاکید دارد.


 


وی تصریح کرد: آگاهی از فشارخون بالا  بسیار مهم و حیاتی است زیرا این بیماری علت اساسی تعداد زیادی از مرگ های مرتبط با  حمله های قلبی، سکته های مغزی و بیماری کلیوی می باشد.


 


وی اظهار داشت: فشارخون طبیعی کمتر از 120/80 میلی متر جیوه و فشارخون بالا 140/90 میلی متر جیوه و بالاتر است و فشارخون مابین این دو عدد (80/120 تا 139/898میلی متر جیوه ) مرحله پیش فشارخون بالا و هشداری برای ابتلا به این بیماری در آینده می باشد.


 


رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: بیماری فشار خون بالا به راحتی با یک اندازه گیری ساده فشارخون در خانه یا مراکز درمانی با استفاده از دستگاه فشار سنج، قابل تشخیص و بدنبال آن قابل درمان و کنترل است.


 


دکتر دلاوری افزود: یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، عدم اطلاع مردم از بالا بودن میزان فشارخون خودشان است. در حالی که ارزیابی معمول فشارخون به اقدامات ساده ای نیاز دارد که می تواند نقش مهمی در شناسایی و درمان این بیماری داشته باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین