میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/04/19 - 12:14
  • 322
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZjYa

جلسه توجیهی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری در آران و بیدگل برگزار شد

جلسه توجیهی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری ویژه پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در این جلسه، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع (پزشکی خانواده شهری) در این شهرستان گفت: برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین برنامه های نظام سلامت برای دسترسی آسان و عادلانه خدمات بهداشتی درمانی به همه مردم عزیز ایران می باشد که ضروریست از تمام ظرفیت و توان همکاران در ارتباط با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجرای برنامه استفاده شود.

 مریم رسولیان افزود: طرح ملی سلامت خانواده (پزشکی خانواده شهری) با صرفه جوئی در هزینه های درمان، کشف بیماری های خاموش، جلوگیری از تداخل داروها در نسخه های پراکنده، انتخاب صحیح و سهولت در دریافت خدمات متخصصین، ارائه مستمر مراقبت های گروه سنی به خدمت گیرندگان و ... می تواند سهم بسزائی از نیازهای بهداشتی و درمانی کشور را پاسخگو باشد و در این راه نیازمند همیاری تمامی همکاران در بخش های مختلف نظام سلامت و همچنین سایر دستگاه ها اجرائی دولت، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد برای اجرایی شدن برنامه می باشیم.

 کارشناس مسئول جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در ادامه، توضیحاتی در زمینه رشد جمعیت و عوامل تحدید کننده و کاهش دهنده جمعیت در کشور از جمله کاهش ازداوج، کاهش موالید، طلاق و تجرد در جامعه را برشمرد.

منیره سعیدی گفت: با توجه به آمار ارائه شده جمعیت کشور رو به کاهش و سن افراد مولد در راستای جوان سازی جمعیت کاهش و آمار افراد مسن روبه افزایش است و این آینده کشور را از نظر جمعیت با بحران روبرو می کند. 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 14953
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین