میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 10 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/11/08 - 09:08
  • 527
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z6h
از ابتدای سال جاری تاکنون:

بیش از 20 هزار زن مورد غربالگری سرطان سینه قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای 20657 زن 30 تا 69 سال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان غربالگری سرطان سینه انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری، با اشاره به آغاز هفته  پویش ملی مبارزه با سرطان از 8 لغایت 15 بهمن ماه افزود: پرکردن فاصله بی خبری از عوامل خطر سرطان تا دانستن آنها از طریق آموزش های عمومی و برگزاری پویش ها امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان از برنامه های تحول نظام سلامت است که برای کلیه زنان در گروه سنی 30 تا 69 سال در مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه ها و خانه های بهداشت هر دو سال یکبار به صورت رایگان انجام می شود.

وی یادآور شد: 3604 مورد از این افراد بر اساس دستورالعمل غربالگری، نیازمند ارجاع به سطح بالاتر بودند و 404 مورد آنها نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر داشتند و در مراحل تشخیص نهایی 38 مورد بیمار جدید شناسایی شده است.

دکتر دلاوری، همچنین بروز سرطان پستان در جمعیت زنان تحت پوشش دانشگاه را به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت زنان 49.9 نفر بیان کرد.

وی، همچنین از زنان 30 تا 69 ساله منطقه کاشان خواست با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خوداین غربالگری را به صورت رایگان انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: سرطان پستان جزو شایعترین سرطانها می باشد و بروز خام آن در کشور 47.7 در صد هزار نفر می باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت
  • کد خبر : 3198
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین