میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 11 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/10/26 - 12:54
  • 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZoJQ
در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲؛

بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام های دانشجویی به دانشجویان دانشگاه تعلق گرفت

دکتر اشرف مظاهری گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نیم سال اول ۱۴۰۲ به ۱ هزار و۷۹۱ نفر از دانشجویان وام تعلق گرفته که مبلغ کل این وام ها بیش ۷ میلیارد تومان می باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،مدیر امور دانشجویی با اعلام این خبر افزود: وام‌های دانشجویی از جمله تسهیلاتی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت رفع بخشی از نیازهای مالی و تحصیلی دانشجویان هر ساله در قالب وام های قرض الحسنه ارائه می گردد.

دکتر اشرف مظاهری با اشاره به این نکته که این وام ها به پنج گروه «تحصیلی»، «ضروری»، «ازدواج»، «ودیعه مسکن» و «شهریه» دسته‌بندی می‌شوند، اظهار داشت: دانشجویان نیز بر مبنای ماهیت هر وام، به گروه‌های چندگانه تقسیم‌بندی شده‌اند که با توجه به وضعیت تأهل و مقطع تحصیلی، مبالغی را در قالب وام دانشجویی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این بین به ۱۰۷۰ نفر از دانشجویان مبلغ ۲۸.۵۳۶.۷۵۰.۰۰۰ ریال در قالب وام تحصیلی و همچنین در قالب وام ضروری عادی، مبلغ ۱۳.۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به ۵۱۵ دانشجو و وام ضروری دو برابر به ۴ نفر از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تعلق گرفته است.

مدیر امور دانشجویی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به ازدواج دانشجویان و جوانی جمعیت، در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال وام ازدواج به ۴۸ نفر از دانشجویان، ۲۲ وام ودیعه مسکن به مبلغ ۱۲.۳۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال به دانشجویان حائز شرایط و ۵وام تولد فرزند با اعتبار۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به دانشجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متأهلی که متقاضی وام ازدواج هستند و تاریخ عقد رسمی آنها در زمان تحصیل و از مهر ۱۴۰۱ به بعد می باشند می توانند جهت ثبت نام به اداره رفاه دانشجویان مراجعه نمایند.

همچنین علاوه بر وام های ذکر شده، تعداد ۵۴ نفر وام شهریه (به مبلغ ۳.۳۱۷.۷۰۸.۳۳۵ ریال) به دانشجویان شهریه پرداز تعلق گرفت.

لازم بذکر است: همچنین تاکنون به تعداد ۴۹ نفر از دانشجویان وام عتبات اختصاص یافته است و ۲۴ نفر وام بیمه تأمین اجتماعی که ویژه دانشجویان پی اچ دی و دستیاران می باشد؛ دریافت نموده اند.

گفتنی است: ثبت نام وام تحصیلی و شهریه نیم سال دوم نیز همزمان با شروع نیم سال دوم تحصیلی انجام خواهد شد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 125708
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین