میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/03/13 - 23:44
  • 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZcN
عضو مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه:

بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری است

عضو مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری و استدلال عقلی است.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری و استدلال عقلی است.


 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در این دانشگاه افزود: جامعه ما نیازمند فکر پاک است، فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود و اغناء فکری از راههای گسترش فکر پاک در جامعه است.


 


وی تصریح کرد: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است بنابراین در جامعه نباید تنها به  تذکر لسانی اکتفا کنیم و باید به  اغناء فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار از وظایف خواص جامعه، اساتید دانشگاه و حوزه است.


 


وی با بیان اینکه بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی است گفت: حاکم اسلامی منصوب به پروردگار است.


 


امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار داشت: عمل و ر فتار هر کسی برخواسته از شاکله اوست و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.


 


وی با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود تاثیر گذار است، گفت:  عمل زمانی از روی اختیار انجام می شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.


 


وی روش های امر به معروف و نهی از منکر را بر پنج قسم بیان کرد و گفت: تذکر لسانی، تذکر کتبی، معرفی کتاب، تذکر غیر مستقیم و استفاده از رسانه از جمله این روش هاست.


 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین