میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/11/14 - 13:26
  • 1278
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZYj

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز زن و مقام مادر

رئیس دانشگاه، در پیامی ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی نبی مکرم اسلام و روز زن و مقام مادر را به همه اعضای خانواده دانشگاه به ویژه بانوان گرامی تبریک گفت.

به گزارش وب دا، در پیام دکتر سید علیرضا مروجی آمده است:


زن، کانون هستی و پایگاه مهرورزی و عشق خانواده، مرکز آموزش صفا، صمیمیت، ایثار و عطوفت به همگان است و انتخاب روز میلاد حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگداشت مقام زن، بیانگر نقش والای زن و تکریم و بزرگداشت و احترام نسبت به مقام زن و مادر می‌باشد.


وجود مقدس زهرای مرضیه (س) در پیشگاه ذات اقدس متعال و ائمه‌ معصومین (ع) از عظمت و منزلت بی‌بدیلی برخوردار بوده و زندگی درخشان این بانوی بزرگوار، الگویی برای همه‌ انسان‌ها به ‌ویژه زنان مسلمان است. اگر چه حیات زنان در دوره های مختلف تاریخ بشری تحولات و چالش های فراوانی را تجربه کرده است اما دین مبین اسلام با نگاه ارزشی به زن بر تمامی عقاید جاهلی پیرامون شخصیت و منزلت زنان خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت بخشید.


 با گذشت قرن ها انقلاب اسلامی به عنوان احیاگر ارزش های اسلامی بستر کمال زن را فراهم کرد و موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی از یک سو به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از سوی دیگر حضور فعال و سرزنده ای را در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.


اینجانب تقارن مبارک ولادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی (ره) را به تمام مادران و بانوان سرافراز، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد منان نیز صمیمانه برای مادران عزیز و بانوان شریف تندرستی و شادکامی و توفیق خدمت بیشتر به این عزیزان رامسألت می نمایم.


امید  است در آستانه  سال نو بتوانیم از دریای معرفت و کرامت آن بزرگ اسوه زنان عالم، بهره روزافزون بریم و سالی پر از خیر و برکت و سلامتی در پیش رو داشته باشیم.


 


 دکتر سید علیرضا مروجی


رئیس دانشگاه

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1424
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین