میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/10/24 - 14:11
  • 1284
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z3j

نشست معاون پرستاری وزارت بهداشت با مسئولین دانشگاه

نشست معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولین دانشگاه روز چهارشنبه مورخ 24/10/99 در معاونت بهداشتی برگزار شد.











نشست معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولین دانشگاه روز چهارشنبه مورخ 24/10/99 در معاونت بهداشتی برگزار شد.


به گزارش وب دا، نشست دکتر مریم حضرتی و هیات همراه، در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترال اپیدمی کووید-19 به شیوه محله و خانواده محور) در واحدهای تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه صورت پذیرفت.


دکتر مهدی دلاوری معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست، گزارشی از اقدامات دانشگاه در حوزه بهداشت در مقابله با ویروس کووید 19 را بیان کرد.


وی اظهار داشت: در طول این طرح بیش از 13 هزار بازدید از صنوف و اماکن توسط تیم های نظارتی صورت گرفته که برای 5593 واحد اخطار صادر شده و 52 واحد نیز پلمپ شده است.


وی افزود: در این راستا تاکنون در مجموع  325 تیم شامل 119 حمایتی، 128رهگیری،26 مراقبت در منزل و 244 نظارتی در محلات شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در قالب 88 قرارگاه بسیج، 94 پایگاه سلامت و خانه بهداشت و 14 ناحیه بهداشتی درمانی سازماندهی شده و در حال ارائه خدمت می باشند.


وی اظهار داشت: در این راستا طی این مدت به صورت حضوری به 820 خانواده دارای فرد مبتلا مراجعه شده و از 2394 نفر از اعضای خانوار تست گرفته شده است.


دکتر دلاوری گفت: همچنین حدود 200 نقطه از مکان های تجمعی و پرتردد توسط تیم های نظارتی ضدعفونی و گندزدایی شد.


معاون بهداشتی دانشگاه، با بیان اینکه فعالیت های نظارتی با مسئولیت همکاران بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه، هلال احمر و بسیج صورت می گیرد، تصریح کرد: در این خصوص در اپلیکیشن ماسک این امکان بوجود آمده است که قبل از ورود افراد به مکان های شلوغ و پرتردد، از نظر ابتلا به کووید19 مورد بررسی قرار گیرند و در صورت ابتلا به ویروس کووید و عدم طی شدن دوره 14 روزه قرنطینه بیماری از ورود فرد بیمار به ادارات و بانک ها و همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی و ... ممانعت به عمل آید.


وی یادآور شد: در این راستا برای نیروهای انتظامات 211 اداره و سازمان شامل هتل ها، ادارات، بانک ها، راه آهن، هواپیمایی، ادارات و ... در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل دسترسی ایجاد شده و این افراد مسئولیت اجرای دقیق این پروتکل را دارند.


دکتر دلاوری ادامه داد: همچنین دسترسی اپلیکیشن ماسک برای تمامی همکاران بهداشت محیط و حرفه ای جهت نظارت بر عملکرد سازمان ها، ادرات، هتل ها و ... ایجاد شده و این عملکرد مجموعه ها در رعایت پروتکل ها بصورت مستمر توسط دانشگاههای علوم پزشکی و با مسئولیت استانداران و فرمانداران مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد.


لازم به ذکراست پس از اجرای سه مرحله غربالگری کووید-19 (مرحله اول اسفند98 و فرودین 99، مرحله دوم اردیبهشت و خرداد99 و مرحله سوم مرداد تا مهر99)، مرحله چهارم غربالگری بصورت محله و خانواده محور (مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) با مشارکت تمامی سازمان ها از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری، هلال احمر و ... با مسئولیت استانداران و فرمانداران از ابتدای آذر ماه آغاز شده است.


تفاوت این مرحله با مراحل قبل در پیگیری، حضور پرسنل حوزه معاونت بهداشت شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان در قالب تیم های مراقبتی در منازل افراد دارای بیماری کووید 19 می باشد که پس از حضور در خانوارها از اطرافیان بیمار مبتلا تست سریع تشخیص کرونا گرفته شده و در عرض 20 دقیقه تا نیم ساعت پاسخ به افراد اعلام می گردد و آموزش های لازم در خصوص ضدعفونی، قرنطینه و جداسازی در منزل و مشاوره های روانشناسی و تغذیه صورت می گیرد.


همچنین خانوارهای نیازمند بخصوص خانوارهای مبتلا که بدلیل مشکل معیشت نمی توانند قرنطینه را رعایت کنند تحت پوشش کمک های معیشتی قرار می گیرند.


 




 



 




 








 
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1371
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین