میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/04/09 - 07:39
  • 463
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZnU
معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد:

مشکلات سلامت روان از عوامل زمینه ساز شیوع مواد مخدر است

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: مشکلات سلامت روان از عوامل زمینه ساز گرایش به مواد مخدر و دروازه ورود به وادی مصرف سیگار، قلیان و مواد افیونی می باشد.



رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: مشکلات سلامت روان از عوامل زمینه ساز گرایش به مواد مخدر و  دروازه ورود به وادی مصرف سیگار، قلیان و مواد افیونی می باشد. 


دکتر مهدی دلاوری در نشست خبری هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: احتمال مصرف مواد، در نوجوانانی که در خانواده آنان درگیری و جر و بحث وجود دارد 2/2 بیش از سایر نوجوانان است. 


وی، با اشاره به شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با عنوان "حقایق درباره مواد اعتیادآور را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم" گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض بسیاری از جمله مشکلات اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و روانی را به همراه آورد. 


وی، با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعداد مصرف کنندگان مستمر مواد در کشور در جمعیت 15 تا 64 بیش از 2800000 نفر است، تصریح کرد: تعداد مصرف کنندگان غیر مستمر مواد در همین فاصله سنی 1600000 نفر است. 


معاون بهداشت دانشگاه، بیش از 70 درصد مصرف کنندگان مواد را دارای تحصیلات زیر دیپلم عنوان کرد و افزود: میزان شیوع مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در بانوان 15 تا 64 سال 6 دهم درصد از کل جمعیت بانوان است. 


وی، میزان خسارت و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از مواد مخدر به کشور را 167 هزار میلیارد تومان درسال عنوان کرد و یادآور شد: فوت ناشی از مصرف مواد در سال 1398، 4472 نفر است. 


وی، غربالگری اولیه مواد، الکل و دخانیات در گروه سنی 60-15 را در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان  260547 مورد برشمرد. 


دکتر دلاوری، شناسایی و ارجاع  3709 مورد مثبت ( معتاد به مواد مخدر) به کارشناس سلامت روان جهت درمان های شناختی، رفتاری و پیگیری و مراقبت  و آموزش 28213 نوجوان سالم، و برگزاری 50577  مورد آموزش در خصوص مهارتهای فرزند پروری و 76464  مورد آموزش در خصوص مهارت های زندگی را از جمله اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه در راستای پیشگیری از مصرف مواد بیان کرد.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1732
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین