میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/06/01 - 07:37
  • 621
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4W
همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر:

مرکز مشاوره شیردهی راه اندازی شد

همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، مرکز مشاوره شیردهی دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه اندازی شد.

همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، مرکز مشاوره شیردهی دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه اندازی شد. 


به گزارش وب دا، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه، هدف از راه اندازی مرکز مشاوره شیردهی را تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مادر و شیرخوار از طریق آموزش و ارائه خدمات مشاوره تغذیه با شیر مادر به منظور توسعه سلامت افراد جامعه و ارتقای شاخص های سلامت مرتبط با مرگ و میر نوزادان و کودکان و عوارض ناشی از آن عنوان کرد. 


دکتر مرتضی پنجه شاهی افزود: بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، تماس پوست نوزاد بلافاصله پس از تولد با مادر، تغذیه در ساعت اول تولد با شیر مادر، تغذیه انحصاری با شیر مادر تا 6 ماهگی و تغذیه با شیرمادر تا دو سال یا بیشتر همراه با غذاهای کمکی، مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در سطح جهان را  13 الی 20 درصد کاهش خواهد داد. 


رئیس گروه واحد سلامت خانواده نیز در این زمینه اظهار داشت: این مرکز در حال حاضر از روزهای شنبه تا چهارشنبه پذیرای مادران ارجاعی از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ها جهت انجام خدمات مشاوره شیردهی است. 


دکتر زهرا نخی افزود: در این مرکز اقداماتی از قبیل توانمند سازی مادران برای آغاز شیردهی و روبرو شدن با مشکلات احتمالی آن و ارائه مشاوره تغذیه ای به مادر در خصوص تغذیه مطلوب مادر و شیرخوار و همچنین ارائه مشاوره و توانمند سازی پدر و سایر افراد خانواده برای حمایت همه جانبه در جهت اجرای موفق شیردهی و نیز تشویق مادران آموزش دیده انجام می شود. 


وی تصریح کرد: همشهریان می توانند جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  55234282  با خانم زهرا سروی زاده، مشاور شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد صدوقی تماس حاصل نمایند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1828
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین