میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/11/07 - 13:58
  • 1057
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZLj
معاون بهداشتی دانشگاه خبر داد:

بیش از 1200 حیوان گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشگاه طی 10 ماهه سال جاری

معاون بهداشتی دانشگاه، از 1278 حیوان گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشگاه طی 10 ماهه سال جاری خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه، از 1278 حیوان گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشگاه طی 10 ماهه سال جاری خبر داد.


به گزازش وب دا، دکتر مهدی دلاوری افزود: 49 درصد این گزش ها توسط سگ های صاحبدار، 6 و نیم درصد آن توسط سگ های ولگرد و 37 و نیم درصد آن توسط گربه اتفاق افتاده است.


وی تصریح کرد: هزینه مستقیم درمان و پیشگیری این موارد حدود 90 میلیارد ریال می باشد که تمام این موارد به صورت رایگان انجام می گیرد.


دکتر دلاوری اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد 234161 مورد حیوان گزیدگی در کشور گزارش گردیده که شش مورد آن منجر به هاری و مرگ گردیده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیماری هاری یکی از بیماری های واگیر دار می باشد که در صورت ابتلا انسان تقریبا صددرصد کشنده می باشد و در این مواقع هیچ درمانی جهت آن وجود ندارد.


دکتر دلاوری خاطر نشان کرد: ایران طبق اهداف کشوری و بین المللی باید تا سال2030 میلادی به هدف حذف بیماری هاری ناشی از گزش سگ دستیابی پیدا کند و رسیدن به این هدف متضمن مشارکت فعال سایر ارگان ها و نهادهای مرتبط با برنامه همچون دامپزشکی، شهرداری ها، محیط زیست و سایر ادارات می باشد.


وی، از کلیه شهروندان خواست ضمن رعایت اصول بهداشت عمومی و دفع مناسب زباله ها از نگهداری حیوانات در محل زندگی و تحریک حیوانات جداً خوداری نموده و در صورت مبادرت به نگهداری حیوانات، حتماً زیر نظر شبکه های دامپزشکی مراقبت ها و واکسیناسیون لازم جهت حیوان را انجام دهند.


دکتر دلاوری، با اشاره به اینکه بیشترین موارد گزش در منطقه مربوط به سگ های صاحبدار است، تاکید کرد: کلیه صاحبان این حیوانات از تهاجم حیوانات خود به دیگران خودداری نمایند.


وی یادآور شد: شهروندان بلافاصله پس از گزش در شهرستان کاشان به مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی واقع در خیابان امام خمینی با شماره تلفن55443939 و در شهرستان آران وبیدگل به اورژانس امام خمینی با شماره تلفن54737766 مراجعه کنند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1412
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین