میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/05/09 - 12:18
  • 745
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZkV

بیانیه مهم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص موج پنجم بیمارى کرونا

دانشگاه علوم پزشکی کاشان با صدور بیانیه ای در خصوص موج پنجم بیماری کرونا هشدار داد.

بسم الله الرحمن الرحیم


 مردم شریف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل


باسلام و احترام


   ضمن تبریک عید سعید غدیر عید بزرگ امامت و ولایت، به استحضار می‌رساند متأسفانه موج جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، منجر به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود شده است و ارائه خدمت به بیماران، علیرغم ایثار و جانفشانی کادر سلامت با دشواری انجام می شود. 


متاسفانه در پیک پنجم در سطح جامعه، شاهد عادی انگاری، بی‌تفاوتی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به کرونا هستیم و مرگ و میر ناشی از کرونا به سن زیر ۶۵سال رسیده و کرونا دلتا، کودکان و جوانان را نیز درگیر می کند. اگرچه تاکنون در این خصوص فوت کودکان را نداشته ایم اما اگر شرایط به همین منوال باشد، شاهد اتفاقات ناگوار و تلخ و متاسفانه مرگ و میر کودکان نیز خواهیم بود و برای این عادی انگاری هزینه بالایی  پرداخت خواهیم کرد. 


اکنون و در این شرایط بحرانی از شما خواهشمندیم هشدار ها را جدی بگیرید و در رعایت دستورالعمل های بهداشتی سستی نکنید. از تشکیل دورهمی ها و حضور در محل های پر ازدحام و شلوغ خودداری کنید. در زدن ماسک کوتاهی نکنید، زیرا هر یک از ما ممکن است ناقل این ویروس خطرناک باشیم و با انتقال این  ویروس به اطرافیانمان، موجب بیماری عزیزانی شویم که از لحاظ جسمی ضعیف تر هستند و در معرض خطر بیشتری می باشند. امروز با وضعیت بحرانی و بسیار خطرناکی روبه رو هستیم و پای جان و نعمت گرانبهای سلامتی افراد در میان است. 


لازم است توجه کنیم که حتی اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به علت خستگی شدید جسمی و فکری، روز به روز کمتر و کمتر می‌شود. 


طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی): این [بیماری] مصداق این آیه‌ی شریفه است: (و لنبلونّکم بشیءٍ من ‌الخوف والجوع و نقصٍ من الاموال و الانفس و الثّمرات؛) هم با خودش خوف می‌آورد و یک عدّه‌ای واقعاً میترسند، هم مسئله‌ی مشکل اقتصادی را به وجود می‌آورد، هم نقص اموال و انفس و ثمرات را همراه دارد؛ لکن بعدش خداوند میفرماید: (و بشّر الصابرین؛) اینجا هم صبر لازم است. صبر در اینجا یعنی کار درست انجام دادن، کار عاقلانه انجام دادن 


ما درک می‌کنیم که استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی و بروز مشکلات دیگری شده است، اما استمرار کار شبانه روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز به شدت آزرده خاطر  و خسته کرده است و اگر شما سنگر مقابله با ویروس کرونا را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب دیدگان از حملات این ویروس نخواهند بود. 


از طرف هزاران مدافع سلامت این منطقه، هشدار جدی خود را به همگان ابلاغ می کنیم. اگر از همین امروز رویه جامعه در بی توجهی به دستورات بهداشتی، جای خود را به رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و مکانهای شلوغ، عدم برگزاری دورهمی ها ندهد، متاسفانه ممکن است به سمتی پیش برویم که باید عزیزانمان را بر دست گرفته و به ناچار به دنبال تخت بستری و تهیه داروهای کرونایی و دستگاه تنفسی برای آنها باشیم و دست آخر برای همیشه داغدارشان شویم. 


پس بیایید به احترام شهدای مدافع سلامت، زحمات و خستگی های طاقت فرسای خدمتگزاران شما در حوزه سلامت و احترام به حقوق یکدیگر و رعایت حق الناس، با یکدیگر عهد ببندیم که هرکدام به شایستگی به وظیفه خود عمل کنیم. 


ما نیز به شما مردم شریف و نجیب قول می دهیم که با توکل به خداوند قادر متعال همچون گذشته سخت، در این روزهای دشوار از هیچگونه کوششی در راستای حفظ و تأمین سلامت شما مردمان دریغ نورزیم و تا پای جان در مسیر ارائه خدمتی بی منت از حرکت باز نایستیم تا در کنار هم از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کنیم. 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1787
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین