میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/11/10 - 08:23
  • 878
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZNj

اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا/ رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا یک اصل مهم و ضروری است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا یک اصل مهم و ضروری است.


به گزارش وب دا، دکتر مهدی دلاوری افزود: با توجه به شیوع ویروس کووید 19 در سطح جامعه و افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از آن، مراقبت و پیشگیری از این بیماری دارای اهمیت خاصی  می باشد.


وی، با اشاره به اینکه این بیماری همه گروه های سنی را درگیر می کند، تصریح کرد: در برنامه غذایی روزانه باید دو اصل تعادل و تنوع رعایت گردد. تعادل در مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع در مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در شش گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فراورده های آن، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه ها) قرار دارند.


دکتر دلاوری یادآور شد: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی حاوی ویتامین Cشامل انواع میوه ها و سبزی ها مثل انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات (لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج)، کیوی و دیگر میوه ها و سبزی ها استفاده شود و در تهیه سوپ یا آش بهتر است از شلغم که حاوی ویتامین cمی باشد استفاده گردد.


وی، با بیان اینکه مصرف روزانه پیاز خام به دلیل دارا بودن ویتامین cتوصیه می شود، ادامه داد: با توجه به نقش ویتامین AوEدر تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است روزانه از منبع ویتامینAدر منابع گیاهی مانند انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی، موز و انواع مرکبات و در منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده شود.


معاون بهداشتی دانشگاه توصیه کرد: از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات، کنسروها و سوسیس و کالباس خودداری شود.


وی، با اشاره به اینکه روزانه می توان با مصرف منابع ویتامینD  مانند ماهی های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ  به افزایش سطح ایمنی بدن کمک کرد، اظهار داشت: مصرف 6 تا 8 لیوان آب آشامیدنی و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می شود.


دکتر دلاوری یادآور شد: رعایت سه اصل مهم شستن مکرر و صحیح دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی می تواند حافظ جان شما و عزیزانتان باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1414
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین