میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/10/28 - 20:28
  • 847
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z9j
طی 10 ماهه گذشته:

ارائه خدمات فیزیوتراپی برای بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از ارائه خدمات فیزیوتراپی برای بیش از هزار بیمار مبتلا به کووید 19 طی 10 ماهه گذشته در این مرکز خبر داد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از ارائه خدمات فیزیوتراپی برای بیش از هزار بیمار مبتلا به کووید 19 طی 10 ماهه گذشته در این مرکز خبر داد.


به گزارش وب دا، دکتر ابوالفضل شجاعی اظهار داشت: بیش از سه هزار جلسه خدمات فیزیوتراپی برای بیماران کرونایی انجام شده است.


وی گفت: از ابتدای اسفندماه 98 تا پایان آبان ماه 99 برای بیش از دو هزار بیمار، هشت هزار جلسه درمانی فیزیوتراپی انجام شده است.


دکتر شجاعی گفت: مشکلات تنفسی یکی از عوارض اصلی ویروس کووید 19 است که فیزیوتراپی با آموزش نحوه صحیح فیزیوتراپی تنفسی در بازتوانی ریوی این بیماران نقش موثری داشته و از بروز عوارض بیشتر پیشگیری می کند.


وی، با اشاره به شرایط ویژه بیماران مبتلا به کووید 19 و بیماران بستری به دلیل کاهش سطح هوشیاری در بخش های درمانی یادآور شد: خدمات تخصصی فیزیوتراپی، جزء روش های درمانی است که توسط پزشکان در پرونده بیماران ثبت و توسط کارشناسان واحد فیزیوتراپی این مرکزارائه می شود.


وی اظهار داشت: افرادی که تحت درمان تنفسی قرار گرفته و یا آموزش تنفس دیافراگمی می بینند می توانند از ظرفیت های تنفسی مناطق بیشتری از ریه استفاده کرده و دوره نقاهت کوتاه تری را داشته باشند.


وی، با بیان اینکه در برخی افراد مبتلا به کووید ۱۹تحلیل عضلانی و ضعف مفرط ایجاد می شود، گفت: کادر واحد فیزیوتراپی در زمان ترخیص بیمار، دستورالعمل ها و نکات لازم را برای افزایش قدرت عضلات، آموزش و تمرین درمانی مناسب و انجام فعالیت های روزانه و حرفه ای را برای سرعت بخشیدن به روند بهبود بیمار، به بیماران و همراهان وی آموزش می دهند تا روند درمان بیمار سریعتر انجام شود.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1377
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین