میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/07/25 - 09:42
  • 263
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zda
معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد:

"هشدار زودهنگام" شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: "هشدار زودهنگام" شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا نامگذاری شده است.



معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: "هشدار زودهنگام" شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا نامگذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری ، با اشاره به اینکه در ایران، ۲۰ تا ۲۵ مهر هفته کاهش بلایای طبیعی و ۲۰ مهر روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی می باشد، افزود: این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت‌های حاصل شده در کشورها در کاهش آسیب پذیری ناشی از بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و سلامتی است.
وی تصریح کرد: همکاری بین‌المللی در قالب کمک‌های توسعه رسمی (ODA) و ظرفیت‌سازی برای تاب‌آوری در برابر بلایا در واکنش به رویدادهای شدید آب و هوایی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی لازم است.
دکتر دلاوری ادامه داد: اخیرا بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی در بیشتر کشورها در حال افزایش است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین منظور آمادگی همه کشورها در برابر خطراتی که بلایای طبیعی و غیرطبیعی ایجاد می کنند و اقدام درست در زمینه کاهش این خطرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی یادآور شد: طبق آمار موجود، سه درصد از مجموع شهرهای ایران در نواحی کم خطر قرار دارند؛ از ۴۳ مورد حوادث غیر مترقبه ممکن در کل جهان حدوداً ۳۲ مورد آن در کشورمان ایران تجربه شده است که شایع‌ترین این حوادث: زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست زمین، آفات محصولات کشاورزی دامی و آتش‌سوزی جنگل‌ها می باشند.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2806
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین