هفته سلامت: 7-1 اردیبهشت 1394 :::  شعار بهداشتی سال : «ایمنی غذا»، از مزرعه تا سفره

 
 

 

هفته سلامت: 7-1 اردیبهشت 1394

 شعار بهداشتی سال:

«ایمنی غذا»، از مزرعه تا سفره

*************************

  روزشمار هفته سلامت:

سه‌شنبه  1  اردیبهشت 94:

سلامت و مشارکت‌های اجتماعی 

چهارشنبه 2 اردیبهشت 94:

سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی

پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 94:

عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی- درمانی

جمعه 4 اردیبهشت 94:

سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی

شنبه 5 اردیبهشت 94:

سلامت و ارتقای ایمنی غذا 

یکشنبه 6 اردیبهشت 94: 

سیاست‌های کلی سلامت، همکاریبین‌بخشی

دوشنبه 7 اردیبهشت 94:

اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری

 

اطلاع رسانی

مسابقه هفته سلامت

********************

مسابقه نقاشی و انشاءنویسی با موضوع
تولید غذای سالم

********************

هفته سلامت

هفته پوستر

who


********************

هفته سلامت

   
 

 
مسابقه هفته سلامت

--1396 / 02 / 02  -10:37 تعداد مشاهدات :376

چهارمین جشنواره مصرف منطقی دارو در دانشگاه با حضور سرپرست و جمعی از مدیران و مسولان معاونت غذا و دارو، روز پنج شنبه مورخ 10/2/94 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.

--1394 / 02 / 13  -8:7 تعداد مشاهدات :512

به مناسبت هفته سلامت، اولین همایش دانشجویی با هدف افزایش سطح سواد سلامت و تربیت سفیران سلامت ویژه دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.

--1394 / 02 / 09  -14:18 تعداد مشاهدات :875

حدود 8 تن مواد غذایی فاسد درسال گذشته در شهرستان آران و بیدگل معدوم شد.

--1394 / 02 / 09  -13:56 تعداد مشاهدات :590

به مناسبت هفته سلامت، گردهمایی سلامت و ایمنی غذا با حضور رییس دانشگاه، جمعی از مسئولین معاونت غذا و دارو و جمعی از مسئولین فنی کارخانجات مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تحت پوشش دانشگاه روز دوشنبه مورخ 7/2/94 در سالن دکتر محمد قریب برگزار شد.

--1394 / 02 / 09  -8:23 تعداد مشاهدات :538

در آخرین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در دبستان ولی عصر کاشان روز دوشنبه مورخ 7/2/94 نواخته شد.

--1394 / 02 / 09  -8:5 تعداد مشاهدات :536

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایمنی غذا نیازمند همکاری بین بخشی است.

--1394 / 02 / 06  -12:2 تعداد مشاهدات :538

   


از مصرف غذاهای پرچرب و آماده پرهیز کنید.
در هنگام طبخ غذا تا حد امکان از نمک کمتری استفاده کنید.
انواع سبزی‌ها و میوه‌‌های تازه  ر ا در برنامه غذایی خود بگنجانید (حداقل 3 واحد در روز)
هر روز سبزی‌های تازه و ضدعفونی شده را بصورت خام کنار غذا و یا به شکل بخارپز مصرف کنید.
وزن خود را درحد سالم و متعادل حفظ کنید.
روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.
برای رسیدن به وزن مناسب باید بین انرژی مصرفی (فعالیت بدنی) و انرژی دریافتی (حاصل از مصرف مواد غذایی) تعادل برقرار گردد.
تاحد امکان نان و غلات مصرفی خود را از نوع سبوس دار انتخاب کنید.
مصرف شیر، ماست و پنیر کم چرب (کمتر از 5/2 درصد) را در برنامه غذایی روزانه افزایش دهید.
برای جذب بهتر کلسیم تا حد امکان شیرساده (بدون هیچ افزودنی مانند کاکائو و شکر) مصرف کنید.
برای پختن غذاها بیشتر از روشهای بخارپز و آب پز به جای سرخ کردن استفاده کنید.
5 نکته کلیدی برای فروشندگان و مصرف کنندگان غذای سالم و ایمن:تمیز نگه داشتن،جدا نگه داشتن مواد غذایی خام از مواد غذایی پخته، پختن کامل مواد غذایی ،پختن غذا با درجه حرارت مناسب، استفاده از آب و مواد غذایی سالم
مواد غذایی خام و پخته را جداگانه نگهداری کنید.
مواد غذایی را برای مدت طولانی حتی در یخچال و فریزر نگهداری نکنید.