ورود
   11:42:54 AM   1398 / 03 / 30      

حضرت زهرا (س) : کسی که عبادتهای خالصانه خود را به سوی خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد .  بحار الانوار ، ج 70 ، ص 249
 

 

 

 
 

 

--1397 / 12 / 15  -10:16 تعداد مشاهدات :145

برای همه عجیب بود که پسرم از همان زمان می دانست که شهید می شود و حتی دفنش را مشخص کرده بود!

--1397 / 12 / 04  -10:6 تعداد مشاهدات :388

عطر شهادت به مشامم رسید

--1397 / 11 / 27  -10:2 تعداد مشاهدات :147

کوچکترین رزمنده دفاع مقدس، از نسل های سوم و چهارم انقلاب که دفاع مقدس را ندیده اند خواست درباره آن دوران تحقیق کنند و گفت: تنها چیزی که از جوانان انتظار داریم این است که حرمت دفاع مقدس و رزمنده بودن ما را نگه دارند.

--1397 / 09 / 19  -11:32 تعداد مشاهدات :220

خیلی‌ها بی‌نماز می‌آمدند و با نماز شهید می‌شدند. از خصلت‌شان به نحو احسن استفاده می‌کردند. بی‌باکی و شجاعت‌شان باعث می‌شد بقیه هم به وجد بیایند و نترسند. دیگران را از ترس وامی‌داشتند. روحیه نترسی و دل و جرئت داشتن را به نمایش می‌گذاشتند

--1397 / 09 / 19  -11:25 تعداد مشاهدات :245

 
اخبار و اطلاعیه های اجتماعی

نکاتی مهم در خصوص حفظ سلامتی استخوان ها

نکاتی مهم در خصوص حفظ سلامتی استخوان ها

کلسیم

استخوان ها نقش مهمی در بدن دارند و باید به خوبی از آن ها مراقبت شود. با رعایت برخی از توصیه ها می توانید به راحتی از استخوان های خودتان محافظت کنید. در این مقاله از دکتر سلام توصیه های مهم برای حفظ سلامت استخوان ها را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.

اولین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها :

افراد باید از کودکی و جوانی به فکر سلامت استخوانها باشند و با تغذیه سالم به خصوص استفاده از ترکیب های مختلف غذایی مورد نیاز استخوان و مصرف به اندازه کافی کلسیم و فسفر در رژیم غذایی به سلامت استخوان هایشان کمک کنند .

لبنیات غنی ترین غذا از نظر کلسیم است . افراد باید روزانه حدود یک گرم یا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم معادل یک لیتر لبنیات به شکل شیر ، ماست ، پنیر و دوغ دریافت کنند . افرادی که این مقدار لبنیات مصرف کنند نیاز به مکمل ندارند . در صورت حساسیت به شیر می توان از ماست و پنیر و در صورت عدم تحمل ماست و پنیر از مکمل استفاده کرد .

دومین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها :

عمل جذب و ساخته شدن همیشه در استخوان در حال انجام است . تا سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی ساخته شدن بر جذب غالب است و تا این سن استخوان ها محکم تر می شود . تا سن حدود ۴۰ سالگی جذب و ساخت با هم برابر است و بعد از ۴۵ سالگی جذب غالب می شود و ضعف و پوکی استخوان به تدریج شروع می شود . برای داشتن استخوان سالم فرد باید فعال باشد و ورزش کند .

افراد باید دائم عضله هایشان را قوی کنند . ورزش های استقامتی مانند کوهنوردی و کار با وزنه باعث می شود پروسه ساخت استخوان همیشه فعال بماند و برجذب غالب شود . حتی تا ۵۰ سالگی می توان با ورزش عضله ها را قوی کرد . ورزش های استقامتی استخوان را تحریک می کند و به استخوان فشار می آورد و باعث می شود ساخت استخوان غالب شود و فرد همیشه استخوان سالم داشته باشد .

سومین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها :

نوع نشستن بستگی به فرهنگ و آداب رسوم دارد . نمی توان گفت چهارزانو یا دو زانو نشستن بد است . نشستن در این حالت ها برای کسی که زانوی سالم دارد مشکلی ایجاد نمی کند اما برای فردی که زانو درد دارد از نظر مکانیکی فشار زیادی به زانو وارد می کند . افرادی که آرتروز دارند باید روی صندلی استاندارد بنشینند چون در این حالت فشار کمی به زانو وارد می شود

چهارمین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها :

هنگام خوابیدن گودی و قوس ناحیه کمر باید حفظ شود . استفاده از تشک نرم در دراز مدت کمردرد می آورد چون هنگام خوابیدن روی زمین برای کمر خوب است اما اگر افراد به خوابیدن روی زمین عادت نداشته باشند ، نمی توانند راحت بخوابند . سفتی در حد ۲ تا ۳ پتو روی زمین خوب است به طور کلی بهتر است تشکی را انتخاب کنید که سفت باشد و فرو نرود .

پنجمین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها :

ارتفاع بالش باید در حدی باشد که سر و گردن در امتداد بدن قرار بگیرد . بالش خوب طوری است که ارتفاع دو طرف آنها بیشتر و ارتفاع قسمت وسط آن کمتر است . این نوع طراحی بالش طبی باعث می شود سر و گردن در امتداد بدن قرار بگیرد . وقتی فرد به پشت می خوابد باید سر در قسمت وسط و وقتی به پهلو می خوابد سر را در قسمت کناری قرار بدهد .

منبع: بهداشت نیوز

ساعت : 8:49 -  روز  : چهار شنبه  - 1 /  12 / 1397 /  شماره خبر : 51 / تعداد نمايش :107

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران: