دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

زمان: چهارشنبه 29/4/1390 لغایت جمعه31/4/1390

تعداد همنوردان :37 نفر

سرپرست برنامه :مهدی حاجی نوروزی

همانگونه که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. آدمی هم که خلقت خداوند است از فطرت زیبایی و زیبا دوست داشتن برخوردار و خواهان دیدن خلقت های زیبای خداوندی است و چه زیبایی بهتر از طبیعت بکر، حیات وحش و کوههای سر به فلک کشیده خالق.

پس از صعود پیروزمندانه سال قبل به سومین قله بلند ایران (سبلان)امسال هیئت مدیره گروه تصمیم گرفتند برنامه صعود به دومین قله بلند ایران اجرا گردد،لذا تاریخ فوق جهت این صعود اعلام گردید تا25/4/1390همنوردان ثبت نام نمودند. دوباره دوستان دورهم گردآمدیم تا همه یکدل ویکصدا صعودی موفقیت آمیز داشته باشیم ، تعداد 37 نفر از همنوردان شامل اعضای گروه کوهنوردی همنورد دانشگاه و گروه کوهنوردی صبای کاشان همگی ساعت 15دقیقه بامداد روز چهارشنبه 29/4/1390 سوار براتوبوس به رانندگی آقای رشیدی از مقابل ستاد مرکزی دانشگاه  به سمت کلاردشت حرکت نمودیم.همان ابتدای راه سرپرست برنامه توضیحات لازم را ارائه دادند.

گزارش این سفر را از نگاه و قلم یکی از فاتحان این قله می خوانیم .

نماز صبح روز چهارشنبه را درجاده چالوس خواندیم .پس ازعبور ازشهر زیبای کلاردشت به منطقه رودبارک رسیدیم وساعت8صبح وارد قرارگاه رودبارک شدیم ،پس ازصرف صبحانه درقرارگاه همنوردان کوله پشتی ووسایل موردنیازخود راآماده نمودندوراس ساعت 9:45سوار بر3دستگاه نیسان وانت به سمت منطقه تنگه گلو حرکت نمودیم خرابی یک دستگاه نیسان تاخیر یک ساعته دربرنامه ایجاد کرد ،به هر حال ساعت13همه دوستان در منطقه تنگه گلو بودیم .کولیهای سنگین رابردوشمان بسته و4ساعت مسیر تنگه گلو تا حصارچال راباسرقدمی سیدمحمدافضلی پیمودیم .منطقه ای بسیاز زیبا وبی نظیرقسمتی از مسیر باشیب تقریباً تند ،قسمتی ازمسیر یخچال دائمی برف ویخ داشت .

ساعت 17همنوردان به منطقه حصارچال رسیدیم. مسیر سختی را پیموده وحال عمومی تعدادی ازهمنوردان مساعد نبود. به یاری یکدیگرکمپ رابرپانمودیم .نماز ظهروعصررا خوانده ومشغول صرف ناهارشدیم . تا شب تعدادی از دوستان استراحت نموده وتعدادی به کمک دوستانی رفتند که حال عمومی خوبی نداشتند.ساعت 22،سرپرست برنامه اعلام خاموشی نمودند.پس ازآن ابرهای تیره در آسمان ظاهر شده بارعد وبرق فراوان دوسه ساعتی حسابی باران بارید.

ساعت 4:30صبح پنج شنبه30/4/1390 سرپرست برنامه افراد را جهت صعود خواسته و برپا دادند ، نماز صبح راخوانده وساعت 5صبح به سرقدمی آقای حاجی نوروزی به سمت قله حرکت کردیم .

پس ازگذشتن ازشیبهای تند وملایم ،برف ویخ ساعت10:30 صبح قله توسط گروه فتح گردید .نیم ساعتی استراحت نموده ،صبحانه ومیوه صرف نمودیم وبه سمت کمپ حرکت کردیم .ساعت 13:30به منطقه حصارچال وچادرها رسیدیم .پس ازاقامه نماز وصرف ناهار چادرها راجمع نموده وآماده برگشت شدیم .ساعت 14:45به سمت تنگه گلوباسرقدمی سیدمحمدافضلی حرکت کردیم باوجود شرایط سختی که در24ساعت گذشته داشتیم نشاط وشادابی درچهره تک تک افراد نمایان بود.ساعت 18به منطقه تنگه گلو رسیدیم یک ساعت بعد خودروهای نیسان رسیدند سوار برخودروهاشدیم وساعت 20درقرارگاه رودبارک بودیم .

شب رادرقرارگاه رودبارک گذراندیم وروزبعد ازهمان مسیر جاده چالوس به سمت کاشان به راه افتادیم .ناهاررا درمرزن آباد خوردیم وساعت 22جمعه شب مقابل ستاد دانشگاه ازاتوبوس پیاده شدیم وهمگی شاد وخوشحال از صعودی پر خاطره به یادگارعکسی گرفتیم .

فهرست شرکت کنندگان در برنامه علم کوه به شرح ذیل می باشد:

معاونت آموزشی

ایرج سلیمانی

بیمارستان اخوان

ساعت : 12:54 -  روز  : سه شنبه  - 4 /  5 / 1390 /  شماره خبر : 28 / تعداد نمايش :2187