منشور اخلاقی
امام خمینی (ره): یک فرد خدمتگزار در جمهوری اسلامی باید: در کار او صداقت، در نگاه او محبت و حیا، در اندیشه او خیرخواهی، در رفتار او شادابی، در سکوت او دقت، در تلاش او اخلاص و جدیت باشد.
پيام مقام معظم رهبري دوستان عزيز (ادارات بازرسي) يكي از دشوارترين مسئوليت ها را در نظام اسلامي بر دوش گرفته اند اين بارسنگين را و مسئوليت عظيم را مهم بشماريد و خدا را شكر كنيد و با دقت و وسواس اين وظيفه را انجام دهید.
مدیریت وکارکنان اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ضمن استقبال از نظرات، پیشنهادات و انتقادات ارزنده مراجعین محترم و همکاران گرانقدر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، خود را متعهد می دانند درحفظ این امانت بزرگ، نهایت کوشش و توان خویش را بکارگیرند و اجرای مفاد این پیمان نامه را به عنوان منشور اخلاقی و رفتاری مدیر و کارکنان این اداره، سرلوحه کار و خدمات خود قرار دهند. • پرهیز از ایجاد جو تشویش اذهان عمومی، شایعه سازی، تهمت، غیبت و.... به عنوان یک وظیفه قانونی و شرعی • استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی و رعایت قوانین و مقررات و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، قانون گرائی و تعمیم آن در واحدهای دانشگاه • تلاش در جهت صیانت از حقوق شهروندی، تقویت ارزشهای اخلاقی، اسلامی و اجتماعی در محیط کار • امانتداری، حفظ اسرار ارباب رجوع و رعایت حریم خصوصی افراد و تلاش در جهت حفظ آبرو و اسرار کارکنان و خودداری از افشای اسناد محرمانه به عنوان یک اصل اخلاقی و وظیفه قانونی • انتقال تجربیات و ارائه اطلاعات در جهت انجام خدمات بهینه به همکاران، بر قراری توازن و اعتدال متناسب فعالیت در محیط کار • پرهیز از هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل سفارش، هدیه غیر متعارف و وجه نقد و ... • حسن رفتار،پرهیز از تبعیض، رعایت عدالت و انصاف، ایجاد فضای صمیمانه و برقراری حس اعتماد متقابل در تعامل با همکاران و ارباب رجوع • ارائه راهنمایی و اطلاعات لازم به مراجعین بمنظور سهولت انجام امور آنان ؛ توجه به درخواست های معقول و قانونی مراجعین و تلاش درجهت برآورده نمودن آنها. • شناسائی متخلفان و قانون گریزان و برخورد متناسب و قانونی با آنان • واقع بيني و رسيدگي منصفانه و بي طرفانه به شکايات و پرهيز از برخورد متعصبانه و جانبدارانه در ارتباط با شکايات دريافتي • ارائه نظرات کارشناسی و انتقادات و پیشنهادات راهگشا و سازتده جهت پیشبرد اهداف دانشگاه |