رئیس اداره امور حقوقی دانشگاه: رضا کردی

شرح وظایف دفتر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

قراردادها:

  • تنظیم و اعلام شرایط مناقصه و مزایده و درج درسایت دانشگاه
  • بازگشایی پاکات-تنظیم صورتجلسه فرد برنده
  • تنظیم فرم قرارداد
  • اخذ امضاء های طرفین قرارداد
  • ثبت و شماره گذاری توسط دبیرخانه
  • ابلاغ نسخ قرارداد به طرفین
  • صدور اصلاحیه و متمم قرارداد

املاک و مستغلات:

  • نظارت و اقدام به صدور درخواست اجرائیه نسبت به اسناد لازم الاجرا به منظور وصول حقوق دانشگاه و دولت
  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز در مورد املاکی که در حین اجرای تشریفات ثبتی مورد اعتراض اشخاص حقیقی و حقوقی قرار میگیرند.
  • تهیه و تنظیم اسناد (رسمی - غیررسمی) معاملات از قبیل خرید ، فروش رهن و اجاره.
  • تقاضای صدور سند از ادارات و مراجع صالحه در مورد املاکی که تا کنون سند برای آنها صادر نگردیده است.
  • اخذ مفاصاحساب و مجوزات ساختمانی و پروانه احداث بنا جهت املاک در اختیار و مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی دانشگاه
  • بررسی موقعیت مکانی املاک و برگزاری جلسات با شهرداری و اجرای توافقات صورت گرفته در مورد مصوبات منعقده
  • پیگیری واگذاری املاک دولتی از اداره راه و شهرسازی تا مرحله صدور اسناد
  • حضور مستمر و هماهنگی با ادارات ثبت اسناد محل وقوع ملک ، امور اقتصادی و دارایی استان ، اداره کل اموال دولتی ، شهرداری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره راه و شهرسازی به منظور دریافت اسناد به نام دانشگاه
  • اخذ مجوزات لازم و بازدید در راستای دیوارکشی و تفکیک املاک و حفظ منافع دانشگاه
  • پاسخ استعلامات جهت واگذاری به صورت اجاره املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعیین کاربری املاک
  • تنظیم صلح نامه و قرارداد واگذاری املاک در اختیار
  • پیگیری جهت اخذ مستندات و مدارک لازم به منظور مستند سازی کلیه املاک و اموال دانشگاه
  • معمول نمودن اقدامات لازم در خصوص املاک تملکی و تحت تصرف دانشگاه با در نظر گرفتن جمیع مراتب از بدو تا ختم .
  • تکمیل سامانه و ارائه اطلاعات مربوطه در سامانه ملی امور حقوقی وزارت متبوع
  • اظهار نظر در خصوص استعلام های مربوط به امور ملکی و ثبتی دانشگاه
  • حضور در دفترخانه اسناد رسمی بمنظور تثبیت مالکیت استعلام و غیره
  • پیگیری و بررسی تخلفات ساختمانی غیر مجاز در آراء بدوی صادره از کمیسیون ماده صد شهرداریها
  • تنظیم لوایح دفاعیه از حقوق املاک و ساختمانهای متعلق به دانشگاه بمنظور تجدید نظر در آراء کمیسیون بدوی ماده صد
  • دریافت مدارک و مستندات لازم من جمله پلان موقعیت املاک و ساختمانهای ساخته شده و در حال ساخت و تأیید استحکام بنای آن از دفتر فنی دانشگاه  و ارائه به شهرداری منطقه مربوطه جهت تکمیل پرونده و اخذ مجوز ساختمانی و صدور مفاصاحساب
  • شرکت در جلسات کمیته تجدید ارزیابی در حوزه املاک و مستغلات
  • حسب توافقات صورت گرفته با شهرداری جمع آوری اطلاعات و محاسبات مربوط به ساختمانها و اراضی جهت تنظیم صورتجلسه سماد
  • تایید و امضاء صورت جلسات سماد توسط مسئولین ذیربط (دانشگاه و شهرداری) جهت اخذ مجوز و مفاصا
  • ارائه محاسبات اعلامی توسط شهرداری به امور مالی دانشگاه جهت ثبت مبالغ بدهی  در سامانه سماد (اوراق سکوک)
  • شرکت در جلسات دفتر حقوقی وزارت ، قطبها ، و همایش ها در خصوص مسائل  مبتلا به و مستندسازی املاک دانشگاه

موقوفات دانشگاه و موقوفه خاص مرحوم حاج محمدصادق نقوی:

موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی دارای 600 رقبه وقفی می باشد که تاکنون 450 رقبه آن به روز رسانی شده است.

اقدامات لازم برای به روز کردن هر پرونده شامل:

  • تهیه گزارش از سوابق موجود در پرونده انتقال یافته از اداره اوقاف، پیدا کردن مشخصات تماس مستأجر به هر روش ممکن(هیچکدام از پرونده ها مشخصاتی از مستأجر ندارند و تنها به یک نام بسنده شده است)
  • بازدید از محل به اتفاق کارشناس و ارزیابی ملک از نظر اجاره بهاء و ارزش ذاتی ملک
  • دعوت از مستأجر و پیگیری مداوم تا لحظه حضور
  • دریافت اجاره بهاء بر اساس نرخ کارشناسی و عقد قرارداد اجاره جدید، ثبت در دبیرخانه و تشکیل پرونده جدید با مشخصات کامل مستأجر.
  • واگذاری چک ها و اسناد دریافت شده به بانک تا در موعد مقرر وصول گردد.
  • تقاضای صدور سند از ادارات و مراجع صالحه در مورد املاکی که تا کنون سند برای آنها صادر نگردیده است.
  • برداشت مشخصات و نقطه زنی املاک موقوفه

از طرفی در مورد برخی مستأجران اقدامات قانونی و قضایی نظیر ارسال اخطاریه و اظهارنامه و اقامه دعوی در محاکم قضایی لازم است که تاکنون چندین مورد انجام و به نتیجه رسیده است. همچنین از ضروریات دیگر املاک موقوفه اخذ سند رسمی و تک برگی است که برخی اقدامات آن صورت گرفته است.

دعاوی حقوقی، کیفری، دیوان عدالت اداری، هیأتهای اداره کار و شهرداریها:

دعاوی حقوقی:

تنظیم و ارسال دادخواست از طریق دفاتر خدمات قضایی به دادگستری-ارجاع به یکی از شعب حقوقی-تعیین وقت رسیدگی از سوی شعبه و حضور در وقت مقرر جهت دفاع و عنداللزوم، تقدیم لایحه دفاعیه

دعاوی کیفری:

تنظیم و ارسال شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی به دادستانی-ارجاع به یکی از شعب دادسرا-ارجاع به کلانتری مربوطه جهت تحقیقات قضایی-تقدیم لایحه به شعبه دادسرا بعد از برگشت پرونده از کلانتری-پیگیری پرونده در مرحله دادگاه کیفری 2 و دادگاه تجدید نظر (کیفری یک)

دیوان عدالت اداری:

علیه دانشگاه در دیوان عدالت اداری سالانه حدود 20 دادخواست طرح می شود که تنظیم لوایح دفاعیه و بعضاً دادخواست های تجدید نظر ضروری و اجتناب ناپذیر است. جهت تنظیم لایحه دفاعیه دقیق و مستند نیازمند اخذ اطلاعات از سایر ارکان دانشگاه می باشد که طی نامه نگاری های ممتد، جلسات حضوری و رایزنی های تلفنی اخذ می گردد. حضور فیزیکی در دیوان عدالت اداری به منظور دفاع از حقوق دانشگاه به صورت متوسط سالانه 3 مرتبه اتفاق می افتد و کارشناس مربوطه موظف است قبل از حضور در دیوان تمامی اطلاعات  و مستندات مربوطه را جمع آوری نماید تا در صورت نیاز به محضر دادگاه تقدیم نماید.

هیئت های اداره کار و شهرداریها:

ارسال دعوتنامه منضم به دادخواست تقدیمی خواهان به واحد مربوطه- شرکت در جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع از حقوق دانشگاه  

تعهدات :

در دانشگاه سالانه حدود 120 سند تعهد محضری اخذ می گردد و حدود 10 سند تعهد محضری فسخ می گردد. در این باره نیاز است که کارشناس مربوطه در تمام مراحل اخذ سند تعهد، حضور کارشناسانه و مسئولانه داشته باشد و بر مفاد سند تعهد اشراف داشته باشد. حضور کارشناس مربوطه مطابق دستور العمل موجود در لحظه امضای سند تعهد در دفترخانه لازم و ضروری می باشد.

همچنین قبول و انجام نمایندگی در اخذ تعهدات برای سایر دانشگاه ها

مسئول امور دفتری و سامانه ها:

سامانه یکپارچه پایش برنامه عملیاتی (HOP)

سامانه جامع امور حقوقی:

  • ورود اطلاعات املاک
  • ورود دعاوی(دیوان عدالت اداری،دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری)
  • تعهدات

سامانه احراز هویت ثناء (ابلاغ الکترونیک قضایی)

  • کلیه آراء
  • ابلاغیه ها
  • اخطاریه ها

سامانه ساعد:

  • سامانه خدمات اکترونیکی دیوان عدالت اداری
  • (ابلاغ آرای وحدت رویه و جستجوی آراء صحیح)

سامانه جامع روابط کار(وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی)

سامانه اوقاف

سایر امور محوله کارشناسی:

به فراخور فعالیت، مراجعات حضوری ،کار و ارجاعات

 

چاپ صفحه تاریخ به روز رسانی: 1400/08/06 بازدیدکنندگان: 6913